• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Datorstrul

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025
Igår uppdaterade jag datorn till Windows 8.1 Det var säkert fler uppdateringar som jag inte känner till.
Efter det får jag inget ljud på Sveriges radios hemsida. Spotify och SVT play fungerar så det är ljud i datorn. SR funkar på en annan enhet så det är inget fel på hemsidan.
Jag använder Explorer som webbläsare. Är det någon som vet hur jag kan åtgärda det?

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025
Sv: Datorstrul

Ljudkortet fungerar eftersom jag kan lyssna på Spotify och SVT play. Det är bara på SR det inte fungerar

F

F.d. 58728

Guest

Kolla inställningarna i Internet Explorer. Efter Internet Explorer 9 och högre händer det att uppspelning av ljud från webb-sidor fallerar.

I Internet Explorer gå till menyn ”Verktyg” och välj ”Internetalternativ”.

Klicka på fliken ”Avancerat” och skrolla sen ned till ”Multimedia” och se till att det finns en bock för valet ”Spela upp ljud i webbsidor”.

Ibland händer det att "bocken" faller bort vid uppdateringar.

Haré bra
/BJ

F

F.d. 25045

Guest

så trött på windows. Hoppas på att snart införskaffa en imac om det funkar lika bra som paddan så slutar förhoppningsvis allt strul med opsystem o alla dessa uppdateringar.

Toppen