• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

datamobile

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: datamobile

Det blir dyrt i överkant, 8 kr per megabyte blir 8000 kr per GB. Bättre att lita till gratis WiFi. Om du har iPhone eller Android finns det appar som letar upp sådana.

Ett typiskt iPhone-abonnemang ger 10 GB per månad och kostar 200-300 kr i Sverige, motsvarande med Datamobile blir 80000 kr.
 
Senast ändrad:

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: datamobile

Hej, lånar tråden med en fråga om Datamobile.

Jag beställde SIM-kortet och fick en följesedel i brevlådan. Den var daterad 2011-06-21. Beställningen gjordes några dagar tidigare.

Nu undrar jag bara, hur lång tid efter att man fått följesedeln brukar själva SIM-kortet dyka upp?
Det kommer ju tydligen inte från samma plats som följesedeln.

En annan fråga är on jag kan använda kortet om 12 månader, eftersom det troligen inte kommer fram innan husbilen drar iväg. Vissa kontantkort upphör ju att vara aktuella efter ett år.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: datamobile

VARNING!

Det här är bondfångeri av första klass!

8000 kr för 1 GB som man kan göra av med på en dag eller två!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.938
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: datamobile

Roaming är dyrt. Jag använder mig regelbundet av roaming när jag kommer till ett nytt land och inte hittar WiFi-hotspots eller kontantkort till lokala serviceproviders. Det billigaste och bästa sättet att utnyttja roaming, som jag har hittat, är Datamobil. Bondfångeri eller inte. Vi pratar om en gråzon i EU, där verkligen inte tanken om att kapital, tjänster och arbetskraft ska kunna flyta fritt, fungerar. Det närmaste en reglering, där man i förväg vet förutsättningarna, är dessvärre Datamobil. Det bästa är att det är helt frivilligt att utnyttja det! :)

Läs gärna vidare i tråden:

http://www.husbilsklubben.se/forums/t47305/
 
Toppen