• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

data aktiva glasögon och armbandsur

F

F.d. 55451

Guest
Google glasses kommer nu att presenteras i Skandinavien
Google Briller - Wikipedia, den frie encyklopædi

För min 3D-tv använder jag också aktiva glasögon som kommunicerar med TV, och anpassar sig till 3D och 2D till 3D.
Först en fel köp tack vare Elgiganten :mad:

aktive briller.jpg

Kommer det någonsin bli lagligt att använda aktiva glasögon när du kör i husbil eller bil
- kan det vara fördelaktigt att markera skyltar, människor på vägen, etc.
- enda begränsningen är din fantasi.

Har någon insikt eller erfarenhet på aktiva glasögon ?

ARMBANDSUR

I 1997 jag köbte en Timex/Microsoft Watch - en liten dator' som kan läsa streckkoder från datorn skärm - men Microsoft förstörde själva systemet med Win 98 :mad:
för att lansera ett system som liknar radiostyrda klockor och erforderligade licenser för anslutningen.(USA)
Vet inte om det fungerar längre ?

Nu finns andra dator-armbandsur - har andra erfarenheter ?

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: aktiva glasögon och armbandsur

Det er en liten historie om Timex/Microsoft klokken.
Vinteren 92/93 var det en konferense i Oslo hvor Bill Gates deltok, der var og styreformannen i Timex Fred Olsen. Fred Olsen hadde en prototype av Timex Datalink som ha ga til Bill Gates - året etter ble klokken lansert med programvare på windows 3.11 og 95.

Om du får fatt på en av Timex sine notebook adaptere enten i seriell eller usb utgave så kan du faktisk kjøre noen av sync rutinene på dagens windows.

Toppen