• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dashcam till husbilen.

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
913
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Tänkte köpa en Garmin Mini att sätta in i husbilen, då jag är väldigt nöjd med 66W i personbilen. (och Garmins produkter i övrigt)
Hur upplever ni funktionen hos Mini? Ok bildkvalitet?
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Tänkte köpa en Garmin Mini att sätta in i husbilen, då jag är väldigt nöjd med 66W i personbilen. (och Garmins produkter i övrigt)
Hur upplever ni funktionen hos Mini? Ok bildkvalitet?
Jag köpte en på vinst eller förlust, helt ok för det priset. Inte något vidare i mörker, men enkel att handha.
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
:rolleyes::rolleyes:Det är svårt att uppfylla alla krav för att få sätta kamera i bilar och filma andra.
Ett utdrag ur Högsta Förvaltningsdomstolen.

"Kameran kommer att vara uppsatt på vindrutans insida i en bil eller på ett cykelstyre, dvs. i fordonsförarens omedelbara närhet. Föraren ska starta och stänga av kameran samt avgöra vad som ska filmas genom att styra fordonet. All manövrering av kameran ska således ske på platsen.

Det är därmed inte fråga om en övervakningskamera i kameraövervakningslagens mening och något tillstånd krävs inte."

Det tog 2 år att komma fram till det.

Men sen bryter man säkert mot någon annan lag. ;)
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Toppen