• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dörrlarm

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Dörrlarm

Jag hade faktiskt sådana i min förra husbil, lite här och var vid fönster och dörrar. Därutöver installerade jag ett annat hiskligt larm som den nuvarande ägaren ibland fortfarande har problem med!
Dessa små behändiga larm kunde monteras på olika sätt. Jag använde bara den dubbelhäftande tejpen.

Ingen bra bild från Kroatien -05 men dock.

larm Kro.jpg
 
Senast ändrad:

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Dörrlarm

Jag köpte sådana larm till min husbil men lyckades inte få dit dom någonstans just p.gr. av listen runt dörrarna. Det fick vara max 8 mm mellan bitarna för att det inte skulle skrika och magnetplattan fick inte roteras 90 grader. Sedan finns det ingen fördröjning så man kan inte stänga en dörr från utsidan utan att larmet går igång.
Åke
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Dörrlarm

Jag köpte sådana larm till min husbil men lyckades inte få dit dom någonstans just p.gr. av listen runt dörrarna. Det fick vara max 8 mm mellan bitarna för att det inte skulle skrika och magnetplattan fick inte roteras 90 grader. Sedan finns det ingen fördröjning så man kan inte stänga en dörr från utsidan utan att larmet går igång.
Åke

Vad begär du för tjugo spänn styck? Dessa små billiga larm kan ha olika uppgifter i ett väl fungerande larmsystem! Fantasin känner inga gränser!

Jappe
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Dörrlarm

Vad begär du för tjugo spänn styck? Dessa små billiga larm kan ha olika uppgifter i ett väl fungerande larmsystem! Fantasin känner inga gränser!

Jappe

Jag delgav Jerryling min erfarenhet av just den produkten han undrade över och är inte intresserad av någon skitdebatt.
Åke
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Dörrlarm


Hej Jappe!
En liten förklaring till mitt oresonliga svar på ditt inlägg är att vi hade kommit lite sent till ställplatsen Böda Hamn och hittat en bra plats trots att det var packat med husbilar. När jag vände ryggen till och fixade med något skällde mannen i husbilen bredvid oss ut min fru för att vi stod för nära honom 3,5m och skrek att vi skulle flytta oss, själv stod han mer än 5m ifrån bilen på andra sidan med markisen uppspänd. Han ansåg att han hade absolut rätt till 4m trots att endast ett fåtal hade det avståndet i sidled till närmaste granne. Jag utbytte några ord med honom senare. Därav mitt snäsiga svar till dig för han gick bara in och stängde dörren. Förlåt!
//Åke
 
F

F.d. 30166

Guest
Sv: Dörrlarm

Jag har ett larm (Smart Personal Alarm) som användes som överfallslarm av mest kvinnor tror jag.
Jag drar ett snöre från utlösningen på larmet till dörrarnas handtag och om någon dörr öppnas så "skriker" det. Appteras enkelt vid behov.
 

Bilagor

  • larm.JPG
    larm.JPG
    55,2 KB · Visningar: 494

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Dörrlarm

@jerryling: vi har också köpt dem och bytt in dem igen i brist på vettiga fästytor. Kommer du på någon bra lösning till dem så plåta gärna och lägg upp bild.
Jappes lösning ser enkel o bra ut, likaså Monica o Roberts, men våra fönster/dörrar ser inte riktigt likadana ut. Tycker jag.
Retfullt för det verkar vara effektiva o enkla små larm!

Vh
Torbjörn

(SoT)
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Dörrlarm

Distanser.....

Ingen som har hört talas om distanser?
Jag hade problem med att montera magneten på en lucka, lite pga lister och liknande.. Eftersom det inte syns så använde jag två st M8 muttrar och lite längre skruvar för att få ett fullgott fäste..

Men man kan ju göra eller köpa en distans som passar och ser bra ur också.


Köper man billiga prylar så kanske man får tänka till lite, för att få dem att fungera som man vill... ;)

/Freddy
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Dörrlarm

Ja men svårt att få det att fastna den Magnetkontakt som jag vill ha på vår Fiat 250 kaross och dom måste vara nära varandra för att inte fellarma så jag är så där nöjd. Åker nog till samma förvaringslåda som så mycket annat i larmfrågan i en runt hink, numer återanvändning elektronikdelar. Säkert bra men svårt att få dom paralellt med varandra fick klistra fast magnetdelen på gummilisten och därför sitt den inte så tillförlitligt. Garaget fann jag ingen bra montering alls på vår bil, men det finns så många andra bilar så det fungerar säkert på dom.
 
Toppen