• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dårlige radiosignaler

F

F.d. 25182

Guest
I min Hymer av 2009 modell sitter det en Pioneer F900BT. Jeg har meget dårlige signaler på radioen.
Har prøvd å bytte til antenne med forsterker, men resultatet ble heller dårligere.

Er det noen som har tips for å få inn bedre signal på FM-båndet ??

F

F.d. 25182

Guest
Sv: Dårlige radiosignaler

Fant denne i Florida. Antenneforsterker til under 100-lappen. Skal prøve om det kan fungere.

Bilagor

• Antenneforsterker.jpg
    Antenneforsterker.jpg
    28,3 KB · Visningar: 5
F

F.d. 3297

Guest

Årsmodel -09. då har du förmodligen plastskal/kaross.

Jag har nyligen svarat andra, i klubben och i mhcs, med
förslag på förbättringar. Sök reda på de trådarna och läs.

Lycka till!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15943

Guest

Hej!
Hade liknande problem i vår bil en -07:a när den var ny.
Jag tog bort radion och upptäckte att den kabel som var ansluten till radion inte var den som var kopplad till antennen. Hittade en alternativ kabel som jag kopplade in istället. Problemen försvann! Antennen var alltså felkopplad från fabrik!

G

Göran T625

Guest

Jag oxo hittade två antennkablar när jag försökte få lite bättre fart på min radio. Vid förfrågan hos Fiat sa man att det satt en antenn i en av de yttre backspeglarna, logiskt kan man tycka men det visade sig vara helt fel. Öppnade bägge och fann.......ingenting!!!!!! Tomt och innehållslöst!!! Bara motorerna och anslutningarna till värmefolien.

Som tur var hade man monterat en yttre antenn som visade sig fungera!

Att sätta dit en "inlineförstärkare" kan ju bara fungera om det finns någon signal att förstärka, d.v.s det måste finns en antenn ansluten annars kan det ju inte bli någon förbättring.

Göran T625/SM5AWU

Toppen