• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dåligt vattentryck Hymer 524

herrman

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
15199
Medlemskap
2025
Har lågt vattentryck i hela systemet bytt till ny vattenpump rengjort silarna till duschen och diskbänken behöver tips och idéer hur jag kan åtgärda problemet.

Medlem 15199

F

F.d. 58892

Guest
Sv: Dåligt vattentryck Hymer 524

Har själv en Hymer och hade isär elanslutningarna till pumpen och trodde jag fick det rätt när jag monterade ihop det, dvs brun till brun och blå till blå men visade sig att vattentrycket vart mycket lågt där efter så fick skifta kablarna blå till brun istället för att få snurr på pumperiet och vattentrycket.

herrman

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
15199
Medlemskap
2025

Hej

Tack för tipset,jag gjorde misstaget att koppla brun till brun blå till blå ganska logiskt men fel skiftade och nu fungerar pumpen

Herrman

F

F.d. 50069

Guest

Exakt lika fel på våran Eriba.....kastade om kablarna och sen:D

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Lider också av lågt vattentryck.
Detta "självklara" tips ska provas vid första tillfälle

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022

Jag har nästan inget tryck alls någonstans. Två seriekopplade dränkbara pumpar. Båda pumparna går när jag öppnar kranarna. Det hörs ett klick när kranarna öppnas så där antar jag att felet inte ligger. Filtret som sitter ovanpå tanken verkar inte täppt. Jag har provat att koppla om sladdarna utan märkbar skillnad. Några ideer? :confused:

pannor

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Jag fick dåligt tryck i kökskranen efter ett byte av denna.Inte så konstigt kanske,den nya kranens rördiameter var 2 mm grövre

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vi har fått lite dåligt tryck i alla kranar utan att behöva gjort något alls slits skovlarna inne i pumpen?

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Vi har fått lite dåligt tryck i alla kranar utan att behöva gjort något alls slits skovlarna inne i pumpen?

Vet inta vad du har för typ av pump, men i vår bil har vi ett trycksatt system, och när jag märker att trycket minskar & att pumpen börjar gå ganska stötigt får jag tappa ur varmvattenberedaren & fylla upp på nytt, den funkar tydligen som tryckutjämnare. Brukar få göra detta någon gång under semestern.

//Tommy

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Våran pump ligger i tanken och den startar direkt då man öppnar kranen =det är en microbrytare inne i kranen.

Toppen