• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dåligt tryck på varmvattnet nästan obefintligt bara sipprar lite

Ksf

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
32138
Medlemskap
2024
Hej, Jag undrar en sak det är att varmvattnet har knappt något tryck i husbilen men kallvattnet pumpar på rejält..vad kan det vara för fel? Jag har en gammal Dethless från 97 med Truma beredare.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Måste räcka. Luften är borta när det slutar spotta och fräsa. måste vara något annat, du har väl ingen läcka? Det borde synas under om det är så.
 

LottaWille

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
36143
Medlemskap
2024
Har själv varit utför detta, hittade efter en stund att munstycke/filter på kran i köksdelen var smutsigt. finns det möjlighet att se hur pumpen ger vatten? I vår vatten-tank kan jag testa att köra pumpen löst och se hur den jobbar. Lycka till!
 

Ksf

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
32138
Medlemskap
2024
Har själv varit utför detta, hittade efter en stund att munstycke/filter på kran i köksdelen var smutsigt. finns det möjlighet att se hur pumpen ger vatten? I vår vatten-tank kan jag testa att köra pumpen löst och se hur den jobbar. Lycka till!
Hej, Jag ska titta om jag kan hitta något filter.
Pumpen borde det inte vara då kallvattnet har bra tryck.
 
Toppen