• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dåligt tryck i vattenkranar

F

F.d. 53528

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Flatgolv
Motortyp: 130 Miltijet
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Ixeo Time 585
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Färskvatten
Vi har fått problem med vattentrycket till kranar och toalett under vår semester i Frankrike. Det kommer bara en liten rännil från kranarna vilket innebär att bl a duschning är utesluten. Jag har kollat pump, tagit bort vattenledningen men trycket från pumpen är strålande. Jag kan tänka mig att problemet kan vara runt Trumavärmaren och varmvattenberedaren?! Jag har även tömt varmvattenberedaren, men inget bättre resultat. Vattenkranarna har jag inte kollat, men problemet är i 2 kranar, en duschkran och en toalett, så felet verkar ligga före kranarna. Är det någon som har varit med om ett liknande fel eller som kan tipsa om näste felsökningssteg?
 
F

F.d. 52962

Guest
Hej ! Har du kollat så du inte har en dubbelpump så att halva pumpen bara fungerar ? Det är två pumpar i en. Detta hände mig. Tore
 
F

F.d. 53528

Guest
Tack för svaren! Jag har en styck dränkbar pump. Körde in till en husbilsverkstad för att kolla upp felet. Det visade sig att pumpen hade en liten spricka. När man tog bort slangen funkade den ok,men med slang på så blev motståndet så stort att det mesta vattnet rusade ur sprickan. Nu har vi en ny pump och kan duscha:) Tur det inte var ett mer komplicerat fel!
 
Toppen