• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dåliga husbilsbutiker

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Jag har under en Sverigetur besökt lite husvagn/bils butiker. Sökt reservdel till ett av de vanligaste fönster. Sammantaget mycket dåliga butiker med mycket okunnig personal. Mycket onödigt krimskrams. Ett exempel , de säljer plastglas som kan köpas på Rusta för 20 kr för 150 kr. Mycket onödiga svindyrt krimskrams som ingen köper.
Ett rent nöje att besöka Reimo eller Fritz Berg i Tyskland.

Här finns en affärside för den som vill.

Synpunkter och finns det någon bra butik?
 
Senast ändrad:

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.985
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Vi har dom butiker vi förtjänar i Sverige, tror inte någon vill stå på stora lager med dyra produkter som ändå ingen, eller väldigt få köper!
Krimskrams köper nog hen så fort dom får chansen, även om det är rövarpriser medans hum är den tråkiga som alltid försöker avstyra köpet. :cool:


Det är lika snabba leveranser, om inte fortare att beställa direkt från Tyskland än att gå via en Svensk husbilstillbehörsfirma som först ska beställa hem varorna från Tyskland och sen paketera om produkten och skicka till den svenska kunden. Så var det iallafall då jag behövde lite tillbehör, dessutom var det ca 30% billigare att beställa direkt från Tyskland. Vi har också beställt från företaget som länkas i tråden.

Hen= Kvinnan
Hum= Mannen
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
685
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Det är ju KAMA i huvudsak som står bakom utbudet hos husvagns-/husbilsåterförsäljarna. Produktsortimentet är ju då det som finns i "katalogen". Varken mer eller mindre. Utbudet från REIMO står ju i en klassför sig. Vi köpte "husbilsporslinet" från Biltema till en bråkdel av vad märkeshandeln tar för det och efter tre år håller sig kvaliteten utmärkt.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.816
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vi har dom butiker vi förtjänar i Sverige, tror inte någon vill stå på stora lager med dyra produkter som ändå ingen, eller väldigt få köper!
Krimskrams köper nog hen så fort dom får chansen, även om det är rövarpriser medans hum är den tråkiga som alltid försöker avstyra köpet. :cool:


Det är lika snabba leveranser, om inte fortare att beställa direkt från Tyskland än att gå via en Svensk husbilstillbehörsfirma som först ska beställa hem varorna från Tyskland och sen paketera om produkten och skicka till den svenska kunden. Så var det iallafall då jag behövde lite tillbehör, dessutom var det ca 30% billigare att beställa direkt från Tyskland. Vi har också beställt från företaget som länkas i tråden.

Hen= Kvinnan
Hum= Mannen

KAMA Fritid (KABE) sitter på väldigt många agenturer som gör det svårt för andra att konkurrera på den svenska marknaden, firmorna blir
tvungna att handla därifrån, och då bestämmer KAMA Prisbilden.
 
Toppen