Bo Eliasson
FD HBK Medlem
Har införskaffat en Garmin Nuvi 350, har haft den i 1,5 år och den har inte gett mig någon glädje. Redan från början blev vi ganska förvånade över att den valde så konstiga vägar och vi trodde att det var ett handhavandefel men så är inte fallet för vi har prövat på alla sätt att få den att ta en väg som är riktig och inte någon "kostig" eller liknande.Vi kommer från en resa från Frankrike och det har varit nära att den har åkt ut genom fönstret, för hade vi åkt efter den hade vi nog aldrig kommit hem. Bl.a så visar den att vi hade kört i 174 km/t och så fort tror jag inte någon husbil går. Varför vi säger att det måste vara något tokigt med Garminen är att vi har också en PC med Microsoft Auto Route 2007 med oss och vi har varit tvugna att kontrollera varje vägval mot Auto-Routte, vi har blivit förvånade över vilka konstiga vägar den valt. Vi har haft Microsoft A-R sedan -95. Vi ville ex.vis ej köra betalvägar men det gick inte att få den att acceptera detta.Vi har också haft tillgång till Tom-Tom som är inlagd på min telefon, Q-Tec, med en Rikaline bluetooth och det har varit en fröjd att följa dess instruktioner. Märk väl att Garminen kostade nästan 10.000 kr när den införskaffades och Tom-Tomen kostade 1600 kr.
Men det i särklass bästa är Microsoft Auto Route där man får en mycket bättre översikt över valet på vägar som gjorts, men det fodras givetvis en PC o en GPS mottagare. Med detta vill jag varna andra att inte göra detta val som både är dyrbart och totalt värdelöst. Redan efter ett halvt år började den ropa efter en ny uppdaterad karta och bara detta var ett konstigt sätt, det måste väl vara en karta som räcker minst ett år eller två.
Vill (vågar ej) köpa en ny karta, för kvarstår samma problem är den helt värdelös. Givetvis kommer jag att vända mig till generalagenten och få en förklaring över dessa konstiga vägval.
Medlem 192 Bo Eliasson
Men det i särklass bästa är Microsoft Auto Route där man får en mycket bättre översikt över valet på vägar som gjorts, men det fodras givetvis en PC o en GPS mottagare. Med detta vill jag varna andra att inte göra detta val som både är dyrbart och totalt värdelöst. Redan efter ett halvt år började den ropa efter en ny uppdaterad karta och bara detta var ett konstigt sätt, det måste väl vara en karta som räcker minst ett år eller två.
Vill (vågar ej) köpa en ny karta, för kvarstår samma problem är den helt värdelös. Givetvis kommer jag att vända mig till generalagenten och få en förklaring över dessa konstiga vägval.
Medlem 192 Bo Eliasson