• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig erfarenhet av handfatskranar

K

K&M Nilsson

Guest
Våran första bil var en Hobby, våran andra bil är en Dethleffs Esprit -11, i båda bilarna har handfatskranarna av samma modell gått sönder.
Undrar om det är så att kranarna inte klarar av när det kommer mkt luft i början, spottar bra innan all luft är borta.
Vi har haft den under vintertäcke med värme på i vinter så den har inte frusit sönder.
Kollade idag, tänkte byta själv, men jag ser inte hur slangarna är fastsatta, ngn som vet, sitter dom fast med gäng uppe vid kranen? Eller ?? Ser ut som det är en klämring på slangarna.
Mvh/

Marianne

Ser nu när jag letat och tittat på bilder på nätet att slangarna tydligen bara är påtryckta :) Gör ett försök efter inköpet av kranen är gjort. :D
 
Senast redigerad av en moderator:
K

K&M Nilsson

Guest
Sv: Dålig erfarenhet av handfatskranar

Jag fixade kranen, det var slangen som hade hoppat ur sitt läge (frostsäkringen) när jag öppnade kranen för mkt, så den spottade för hårt, tog bort slangarna och satte dit dom igen, klart och tätt. :D
 
Toppen