• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Där rök HBKs POI i Sygic

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Har klängt mig kvar på Sygic version 18 för att få fortsatt stöd för husbilsplats-poi:s (från version 20 går det inte längre att importera filen).

Men fom 2022 fungerar tydligen inte kartuppdateringarna längre i v18 . Den senaste jag fick in var september 2021.

Så nu är man i pest-eller-kolera-läge: få uppdaterade kartor utan hbk-platser eller vice versa...

Väljer det första alternativet för nu men kommer sakna den lilla hbk-logon som dyker upp på kartan när man närmar sig en ställplats.
 
Senast ändrad:

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Använder Mapfactor för mina poi
 

Bilagor

  • Notepad_202207251452_44878.jpg
    Notepad_202207251452_44878.jpg
    512,9 KB · Visningar: 18
  • Gilla
Reaktioner: T68

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Tyckte förra året att Garnin började bli för dyra och satsade på Sygic, men läsbarheten på plattan, monterad i hållaren på instrumentbrädan, blev för dålig och jag köpte en Garmin 1090
Man får vad man betalar för
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Tycker själva Sygicappen med navigering mm funkar bra på min androidstereo. Synd att stöd för poi försvann med uppdateringen. Får hålla tummarna för att det kommer tillbaka någon gång framöver.

Får lösa det nu mha att länka från husbilskartan (eller Locus om offline).
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag har ondgjort mig flera gånger hos Sygic att de tog bort möjligheten att lägga in POI. Fler borde gå på dom om det skall bli någon ändring.
De skriver att det skall va möjligt att lägga in rutter o d som GPX-filer (tror jag det var), men jag har inte undersökt det vidare.
 
  • Gilla
Reaktioner: T68

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Har klängt mig kvar på Sygic version 18 för att få fortsatt stöd för husbilsplats-poi:s (från version 20 går det inte längre att importera filen).

Men fom 2022 fungerar tydligen inte kartuppdateringarna längre i v18 . Den senaste jag fick in var september 2021.

Så nu är man i pest-eller-kolera-läge: få uppdaterade kartor utan hbk-platser eller vice versa...

Väljer det första alternativet för nu men kommer sakna den lilla hbk-logon som dyker upp på kartan när man närmar sig en ställplats.
Jag har mina kartor uppdaterade i juli månad 2022
 
  • Gilla
Reaktioner: T68
Toppen