• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Däcktryck Adria Coral 670 SLT

gusoe

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7050
Medlemskap
2025
Kan någon hjälpa mig med rätt uppgift om Däcktryck på vår Husbil.
Det har diskuterats en del på Markisen om däcktryck.
Vi har en Adria Coral 670 SLT årsm. -13. Vikt totalv. 3650 kg.
I Fiats handbok står att trycket skall vara 5.0 fram och 5,5 på bakhjulen. Det är ju en allmän handbok öfr transportbilar och Husbilar.
Vid leverans av bilen var ringtrycket 4.5 kg. Vilket tryck skall vi ha?
Däcken är : Continental 215/70 R 15 CP
Bästa HBK-hälsning
Ove Gustafsson
gusoe
7050

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Däcktryck Adria Coral 670 SLT

Hej GUSOE
Handbokens rekommendation borde vara den rätta. Husbilsleverantören bord väl också vara kunnig.
Ha det bra 1
Totte04

kjelis

HBK Medlem
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2025
Sv: Däcktryck Adria Coral 670 SLT

Har också Continental men dim 225/70 15 och har nu kört med 3,8 bar fram o bak enl rekommendation från Continental.
Har kört 7300 mil med fortfarande 6 mm kvar av mönster och samma mönsterdjup på hela däckbredden. Kan troligen köra ytterligare 5 - 6000mil om jag så önskade. Däcken börjar dock bli hårda så bilen slirar lätt på blött underlag.

Har därför köpt nya Michelin p.g.a. slirningstendenser vid regn. Rek tryck fram 3 bar och 3,8 bak, allt enligt Michelin. Kommer att prova detta framöver. ( Kanske lägger till lite "moms" på trycket. )

Melle

Toppen