• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Däckbyte till dubb

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025
Nu har vi börjat höstrustningen av vår Nissan och tankarna på dubbdäck till vintern börjar dyka upp.
Vi vill ha de trots att vi har åretrunt-däck på nu- Bilen är 3,45 hög och 8,5 meter lång med dubbelmontage på bakaxeln.
Vet någon vilka firmor i Uppsalatrakten som kan byta däck på en så stor bil?

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Däckbyte till dubb

finns ju däckverkstäder tii lastbilar o bussar så de måste väl klara det med ?

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025

På våran är det Däckia i Örebro som byter på våran Hymer med Mercachassie på 5,3 ton, 8 m och 3,15 hög. De tar hand om lastbilar och bussar också. Har också valt att ha dubbdäck på vintern. Vilket driv det är med dubbelmontage på bakhjulen. Den blir ju fyrhjulsdriven som jag brukar säga. Tar sig fram nästan var som helst. Har ändå med snökedjor som jag hade till den tidigare Fiat-bilen. Den här har jag bara provat att de passar men inte behövt använda dem ännu så länge på 4 år.
Hitta däckverkstad i Sverige

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Nu har vi börjat höstrustningen av vår Nissan och tankarna på dubbdäck till vintern börjar dyka upp.
Vi vill ha de trots att vi har åretrunt-däck på nu- Bilen är 3,45 hög och 8,5 meter lång med dubbelmontage på bakaxeln.
Vet någon vilka firmor i Uppsalatrakten som kan byta däck på en så stor bil?

Dubb är bra , men ni vet väl att ni inte får åka i Tyskland!

Toppen