• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Däck till äldre husbil 17 / 6.5

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Opel
Chassiemodell: Blitz
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: ??
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Husbilsmodell: ?
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Fram o bakvagn
Har en granne med en äldre husbil baserad på Opel Blitz. Vet inte exakt årsmodell men skulle tro runt 70. Bilen behöver nya bakdäck, spruckna.
Sitter dubbelhjul. Storleken verkar lite udda, men ni vet säkert var man kan köpa de.
Storleken är 6.5/17.
Lovade honom att söka runt lite på nätet och hittade Kåve däck som saluför veterandäck, men hittade inte just den storleken på deras hemsida..
Bribos.com kanske med har?

Var köper ni andra den här typen av däck?

S

Stavve

Guest
Om du knallar ner till närmsta däckverkstad (AP däck?) och frågar så vet dom säkert. Skulle misstänka att det finns någon modern dimension som går att använda istället? Hade en kompis som hade en hemmabyggd traktorkärra som jag tror var byggd på en gammal Bedford framaxel. Han kunde lägga på sina utrangerade vinterdäck till en 90-tals Merca på dom fälgarna.

Mvh Stavve

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Fram sitter det 17,5" Merca fälg och det är standard "bussdäck", men bak vill han inte lägga på det för då blir det högre utväxling, vilket inte behövs. Det är ju ingen raket precis:twitcy:. Mindre nerväxling är dock ok.

Toppen