• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DÖRRLÅS HEOSAFE

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Hej
Finns det någon som monterat DÖRRLÅS HEOSAFE och samtidigt har REMI mörkläggningsgardin montrad på en Renault Master 2007? har funderat på att göra det om det fungerar. Det brukar ju finnas lösningar till allt på detta forum .Bifogar en bild på låset


// Göran
 

Bilagor

  • lås.jpg
    lås.jpg
    5,8 KB · Visningar: 1.247
Senast ändrad:
F

F.d. 53284

Guest
Sv: DÖRRLÅS HEOSAFE

Jag har gjort något liknande på en Fiat Ducato.
Då kunde man beställa en mall från Heosafe för att såga ur för låset.
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: DÖRRLÅS HEOSAFE

Förstår inte vitsen med Heosafe UTAN nyckellås... det tar ett par sekunder att ta sig in i bilen utrustad med Heosafe som inte har nyckellås på insidan... betydligt svårare med nyckellåst Heosafe!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: DÖRRLÅS HEOSAFE

Nyckelutrustad Heosafe kan man ju använda på samma sätt som den utan, om man är orolig för brand...fördelen är ju när du lämnar bilen så är det betydlig svårare att ta sig i fordonet med låst Heosafe!

Där har du helt fel.Stänger du det ( låset med nyckel) så måste du låsa upp den med nyckel.Jag vet för vi har detta lås.
HaDe Hasse
 
Senast ändrad:

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: DÖRRLÅS HEOSAFE

Tack alla för era synpunkter,jag kommer i alla fall att köpa dom utan nyckellås på , för dom som vill in knackar bara en ruta och går in. Så jag tänker så här, dom måste knacka ruta för att öppna det låset utan nyckel och då vaknar man säkert för jag har larm även på rutorna. Tycker det är ett säkrare lås att ha om man behöver ta sig ut snabbt istället för att hålla på och leta efter ett par nycklar.
Skulle någon möjligen ha en mall för urtagning i plasten till mörkläggningsgardinen för låset så är jag tacksam.
 
F

F.d. 25520

Guest
Sv: DÖRRLÅS HEOSAFE

Hej,

det finns två olika HEO-safe låshus. De som går till bodelsdörren och utvändiga luckor saknar nyckellåsning inifrån. Den typ som man sätter i framdörrarna finns både med låsning och utan låsning. Dessa två typer av framdörrlås går båda att låsa utan nyckel och därmed öppna utan nyckel. Så använder man låsen när man befinner sig i fordonet. Låser man med nyckel måste man öppna med nyckel. Bortasäker/Hemmatrygg låsning!
Köper man dessutom låsen direkt av HEO-safe i Tyskland kan man få samma nyckel till samtliga lås. Själv har jag sex stycken HEO-safe, alla med en och samma nyckel. Dessutom något förmånligare att handla direkt, beroende på Euron står i kurs.

//Bengt
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53133

Guest
Sv: DÖRRLÅS HEOSAFE

Där har du helt fel.Stänger du det ( låset med nyckel) så måste du låsa upp den med nyckel.Jag vet för vi har detta lås.
HaDe Hasse
Går att stänga utan att låsa utan nyckel... då blir det samma effekt som ett UTAN nyckel Jag vet för jag har detta lås!

Ber om ursäkt... tar tillbaka allt vad jag sagt... fel fabrikat JAG pratat om mitt är ett Thule... Thule Cab Security...

 

Bilagor

  • MediaImage16201_500_500.jpg
    MediaImage16201_500_500.jpg
    32 KB · Visningar: 782
Senast redigerad av en moderator:
Toppen