• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Cykelställ Thule Lift på Kabe TM 2009

Jasoden

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34031
Medlemskap
2025
Ska byta cykelställ på vår Kabe TM 2009 från ett gammalt Thule Lift till ett nytt Thule lift V16 och det ser ut som jag kan ha samma hål. Men när jag tittar på insidan så finner jag inga muttrar/plattor- Kan det vara så att det är fabriksmonterat och riktigt gjort med isolering över muttrar på insidan. Väldigt svårt att komma åt insidan. Om jag förstått rätt har inte Kabe några reglar, är det så? Jag har inte lossat skruvarna på utsidan än så jag vet inte vad som väntar mig. På nya stället ser det ut som vagnsbult, Stämmer det? Tacksam för alla svar och kommentar

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Ska byta cykelställ på vår Kabe TM 2009 från ett gammalt Thule Lift till ett nytt Thule lift V16 och det ser ut som jag kan ha samma hål. Men när jag tittar på insidan så finner jag inga muttrar/plattor- Kan det vara så att det är fabriksmonterat och riktigt gjort med isolering över muttrar på insidan. Väldigt svårt att komma åt insidan. Om jag förstått rätt har inte Kabe några reglar, är det så? Jag har inte lossat skruvarna på utsidan än så jag vet inte vad som väntar mig. På nya stället ser det ut som vagnsbult, Stämmer det? Tacksam för alla svar och kommentar
Närmaste Kabe-återförsäljare bör kunna hjälpa dig med råd.

Om inte annat, så finns det en Kabe-klubb med stor kunskap.

Pålle

Stefan59

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027
På våt 750 LXL -11 så var cyckelstället fastskruvat med plåtskruv och lite lim rakt in i glasfibern på bakstammen. Helt galet tycker jag, har borrat igenom och satt plåt platta på insidan med genomgående skruv o mutter.

Jasoden

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34031
Medlemskap
2025
På våt 750 LXL -11 så var cyckelstället fastskruvat med plåtskruv och lite lim rakt in i glasfibern på bakstammen. Helt galet tycker jag, har borrat igenom och satt plåt platta på insidan med genomgående skruv o mutter.
Tack för svaret det bekräftar mina misstankar som jag egentligen inte ville tro på. Jag ser framför mig ett gupp och ett ovanligt ljud och katastrofen i backkameran, hur fan vågade de. Men bevisligen så håller det 16 år 18000 mil. Trots det så kommer vi att känna oss tryggare med nya stället och genomgående bult.

Toppen