• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

cykel stulen i Malmö

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Vi var dumma nog att ställa oss på en gata i centrala Malmö.
Kände på mig att något skulle hända men när klockan vårt 01,30
sonmnade jag.02,00 väckte min fru mig och skrek att dom tog våra cycklar.
Sprang efter dom halvnaken Men han inte i fått dom. Såg dom dock så jag vet hur dom ser ut.Vi lyckades dock rädda en cykel.
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: cykel stulen i Malmö

Dom lyckades bryta upp låset på den ena cykeln samt klippa vajerlåset vi hade
runt båda cyklarna och cykelhållaren.Men som sagt man bjöd nog upp till
ett dukat smörgås bord.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: cykel stulen i Malmö

Skaffa ett snabbfäste till sadeln. Lossa sandeln och låsa in den i bilen.
Vem vill cykla utan sadel.
Kanske ta ur luften i däcken(t)?
För elcykel ta bort batteriet.
 
F

F.d. 6334

Guest
Sv: cykel stulen i Malmö

En finare cykel är lika stöldbegärlig oavsät med eller utan sadel.
En sadel med sadelstång köper dom bara ny på biltema eller snor
Från annan cykel.
När jag har cyklarna med mig så är dom låsta med en mc keting typ
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: cykel stulen i Malmö

En finare cykel är lika stöldbegärlig oavsät med eller utan sadel.
En sadel med sadelstång köper dom bara ny på biltema eller snor
Från annan cykel.
När jag har cyklarna med mig så är dom låsta med en mc keting typ
Är inte dom flesta stölder för att cykla hem från en fest ellel liknande.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: cykel stulen i Malmö

Kanske skulle räcka med ett antal volt i cyklarna ,men utan amp. skullle rysta till lite i armarna då :twitcy:
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: cykel stulen i Malmö

Ganska otroligt , den där elstängselanordningen ligger bara 20mA
över vad en jordfelsbrytare bryter för.
Men ström uppkallar obehag även i mindre dos :twitcy:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: cykel stulen i Malmö

Idag kan man inte urskilja på vad som är svenskt eller inte, inte ens om dom har en tygblöja på huvudet..:rolleyes:
Skillnad mot förr, då hade inte dom svenska barnen mustasch i 10-års åldern:wub:


Sen är det livsfarligt att ställa den frågan som du gjorde..
Häromdagen fanns det en tidningsartikel om att dom skulle få starta en syriansk skola för syrianer, aha tänker ni, inget konstigt med det och jag har berättat det för några och alla reagerade på samma sätt, aha..

Men om någon vill starta en svensk skola för svenska barn då blir det direkt en massa påhopp om rasism, hur dum är svensken egentligen.. Måste vara den enda arten som vill utplåna sig själv...
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: cykel stulen i Malmö

Var det utlänningar? Biltema har haft ett larmat lås, men jag vet inte om dom säljer dom nu.
Christer

Vi kallade dom tidigare för nysvenskar, men det blir sånt himla liv så nu finns det ett annat vi använder i sthlm, Göteborgare..

Varför just göteborgare, vet jag inte..
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: cykel stulen i Malmö

Minst tre lås gäller i Malmö annars snor pundarna din girra .Kolsyre släckare och hammare .Det får vi leva med i Malmö så länge det daltas med packet.
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: cykel stulen i Malmö

Vi hade inbrott i våran krog i Umeå, han tog vin o sprit för ca 375kr men skadorna han åsamkade oss gick på 80.000:-, självrisken var på 25.000:-. Polisen tog honom på bar gärning han blev dömd men han hade inga pengar.
Han var Svensk. Det är tråkigt när man blir drabbad men livet måste gå vidare.
Tur att Polisen han före mig dit för annars hade väl jag suttit inne nu.
Christer.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: cykel stulen i Malmö

Om du hade kommit före polisen hade du nog gett honom på nöten, inbrottstjuven tycker garanterat att han förtjänade lite smisk.. För han hade gjort samma sak om någon stal hans saker..

Sen kommer polisen och ser att tjuven åkt på en propp eller två och sätter dit dig, du får troligen böter och ev samhällstjänst, inbrottstjuven får t.o.m skadestånd..

Nu tog polisen tjuven och som vanligt hade han redan skulder upp över öronen så det blev egentligen ingen påföljd, kan jag tänka mig..

Så himla många tjuvar/knarkare finns det inte, det är egentligen bara låta polisen punktmarkera tjuvarna så minskar brotten, det är inte staten intresserad av för dom blir sällan drabbade utan det är vanliga mäniskor som får problem..

Polisen ska istället koncentrera sig på fortkörare, där inbringar det inkomster till staten, knarkarna/tjuvarna får vara ifred för det leder ändå aldrig till något annat än kostnader för staten..
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: cykel stulen i Malmö

Är man över 60 och fösöker förhindra stöld åker man på en propp.
Är man över 60 och börjar slåss får man åka ambulans.
Är man över 60 och klok åker man inte ambulans.
Är man över 60 håll dig undan om nån knycker din cykel.
Är man över 60 ring 112 i stället.
Är man över 60 och har husbil köp en ny cykel ev. en elcykel.
Är man över 60 vill man åka husbil några år till.
mvh Arne B över 60
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: cykel stulen i Malmö

Om du hade kommit före polisen hade du nog gett honom på nöten, inbrottstjuven tycker garanterat att han förtjänade lite smisk.. För han hade gjort samma sak om någon stal hans saker..

Sen kommer polisen och ser att tjuven åkt på en propp eller två och sätter dit dig, du får troligen böter och ev samhällstjänst, inbrottstjuven får t.o.m skadestånd..

Nu tog polisen tjuven och som vanligt hade han redan skulder upp över öronen så det blev egentligen ingen påföljd, kan jag tänka mig..

Så himla många tjuvar/knarkare finns det inte, det är egentligen bara låta polisen punktmarkera tjuvarna så minskar brotten, det är inte staten intresserad av för dom blir sällan drabbade utan det är vanliga mäniskor som får problem..

Polisen ska istället koncentrera sig på fortkörare, där inbringar det inkomster till staten, knarkarna/tjuvarna får vara ifred för det leder ändå aldrig till något annat än kostnader för staten..

Ska vi va riktigt dryga så kan vi fråga oss vem som köper pundarnas stöldgods och vem köper metaltjuvarnas stöldgods .Företagare och Svenson?.
Nu spåra tråden ur:D
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: cykel stulen i Malmö

På jobbet var vi i noen år nabo til Kriminalpolitisentralen, en natt var det innbrudd hos oss og på kripos. Tyvene hadde etterlatt noe mer spor hos oss enn hos polisen - gjett om det ble bra sporsøking den gangen. Blodsporet ved et knust fønster vakte nesten begeistring hos åstedsgranskerne fra naboen - samme gjeng som rykket ut til grove mord og voldssaker i hele landet.

Etter dette innbruddet ble det nok for oss og vi installerte sikkerhetsgitter i alle fønster som en kunne nå fra bakken ute. End of problem - det måtte 3 innbrudd til før ledelsen gikk med på forslaget fra it-drift.

Elstengsel kan fungere i en bil med gfk utside og en slepekontakt til bakken for jording, en laveffekt beregnet på hester bruker bare noen få mA fra 12 V og gir et stot på under 5 kV og meget liten pulseffekt - garantert ufarlig og ubehaglig. Mulig det fungerer i en bil med aluskall, men der kan en risikere å kjenne noe fra metaldeler inne i bilen. Gjør en ikke det så har en sikret hele bilen! En smell i fingeren når en føler rett på nøkkelhillet før en stikker inn verktøyet :D
 
Toppen