• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CS 544 ägare - hjääälp!

N

nomad

Guest
Är en nybliven husbilare som behöver hjälp med att få snurr på varmvattnet(!), har förgäves försökt lokalisera ev ventiler för påfyllning/avtappning som man refererar till i handboken. Bilen är en 97:a, all hjäp välkomnas!

mvh,
Bertil
 
N

nomad

Guest
Sv: CS 544 ägare - hjääälp!

Esso,

japp, i min allmänna förvirring missade jag att skriva Hymer, Fiat och allt det där ...
Har du händelsevis några tips?

Bertil
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: CS 544 ägare - hjääälp!

Hej
Har du en med ALDE-långpanna så sitter det en "kran" långt upp på pannan som måste öppnas, för att du ska få vatten.
/ Vidhem
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: CS 544 ägare - hjääälp!

Kolla under diskbänken där finns det "troligen" en lucka i golvet och där finns det
2 kranar att öppna för avtappning av både varmt och kallt vatten. För att få bra "snurr" på vattnet
brukar jag öppna varmvattenkranen i diskbänken först, när det då luftats färdigt fungerar det bra.
P.S, Hittade denna lucka ifjol när det blev vattenläkage på golvet vid diskbänken.
Om du inte får något vatten kanske pumpen har gjort sitt.
Enjoy life!
 
Senast ändrad:

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2024
Sv: CS 544 ägare - hjääälp!

Är en nybliven husbilare som behöver hjälp med att få snurr på varmvattnet(!), har förgäves försökt lokalisera ev ventiler för påfyllning/avtappning som man refererar till i handboken. Bilen är en 97:a, all hjäp välkomnas!

mvh,
Bertil[/quote

hej
kan ju vara en backventil på kallvattenledningen som har satt sig sas . du bör väl ha tryck på kallvattnet ?
mvh
Bengt
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: CS 544 ägare - hjääälp!

På vår Hymer Swing -02 är det också en lucka i golvet under diskbänken där det är kranar för tömning av varm och kallvatten. Om du har kallvatten men inte varmvatten, så kan det vara elpatronen i varmvattenberedaren. kolla i så fall om det blir varmt med gasol.

Specificera gärna ditt problem så är det lättare att ge tips om felsökning.

EssoJ
 
N

nomad

Guest
Sv: CS 544 ägare - hjääälp!

Luckan i golvet under diskbänken hade jag INTE hittat utan er hjälp, stort tack till er alla för hjälpen!!
Nu "snurrar" beredaren :)
 
Toppen