• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CP plus

janne25

HBK Medlem
Kommun
Uttran
HBK-Nr
8171
Medlemskap
2025
Vi har haft en del problem med vår Truma Combi värmepanna som ibland inte ville starta. På hemväg från Spanien lyssnade jag med Johanessen i Burg om han kunde uppgradera till CP plus. Inga problem men jag var tvungen att boka tid, Eftersom vi åkte på vår första övervintringsresa tillPortugal och Spanien så bokade jag in en tid mitt i september. Jag ringde en svensk husbilsfirma för ett kostnadsförslag. Eftersom vår LMC är från 2008 måste också kretskortet bytas.
Kostnad i Sverige 3000 för panel och 3000 för kretskortet och 2000 för arbetet.
Totalt 8000 skr. Johanessen i Burg hade ett fixprice 369 Euro vilket är ca 3500 skr. Vi lämnade bilen på morgonen i Burg och hämtade ut den vid 12-tiden för att åka vidare. Enorm prisskillnad. Vi är mycket nöjda med den nya panelen,
Janne25

Leif Torså

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Sv: CP plus

Jag har nyss gjort samma uppgradering på min Burstner Marano 2008. Kämpes husvagnsservice i Alvesta gjorde det för 5300:- inklusive skiftning av sommarhjul till vinterhjul. Det är prisskillnad även i Sverige.
Leif Torså

Joffe

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025

Har också fått min truma uppgraderad med C Plus i Vinslöv, (5070:) och nu när nattkylan smyger sig på måste jag säga att det var ett stort plus. Inställningen i gradtal med den nya är absolut toppen, jämn och skön värme och balanserad fläkthastighet som knappt hörs.

Linder

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2025

............ Eftersom vår LMC är från 2008 måste också kretskortet bytas.
Kostnad i Sverige 3000 för panel och 3000 för kretskortet och 2000 för arbetet.
Totalt 8000 skr. .........
Janne25

Jag vill minnas att kostnaden för kretskort ca 3000:- är en depositionsavgift som du får tillbaka när du lämnar tillbaka det gamla.

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025

I våras fick jag min monterad. Panel och utbytt kretskort.
Kostnad 3.800kr på auktoriserad verkstad.

Fungerar klockrent.
Enkelt att ställa in som man önskar.
Framförallt är timerfunktionen helt suverän.

F

F.d. 53012

Guest

Inköpt o monterad september 2012 bara positiva omdömen mycket jämnare värme. Kostnad 3.137:- utbyte av det gamla kretskortet i förfrankerat kuvert.

Toppen