Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Inga problem med c däck. På vintern kan man lätta lite med domkrafter o pallbockar. Däcken behöver ej var i luften bara lätta lite på tyngden på hjulenKör ni på CP däck? Har sett att det finns även C däck som är förstärkta för att förhindra plattfot vid vinterförvaring.
Är nästan tusenlappen billigare per/st. med C. (Vikt 3500 kg)
Vad är det för C-däck du menar?Kör ni på CP däck? Har sett att det finns även C däck som är förstärkta för att förhindra plattfot vid vinterförvaring.
Moderna C däck idag har inga problem med längre stillestånd. Dom flesta har olika typer av extra förstärkningar i slitbana och i sidor ibland i exklusiva material som dom olika däckmärkena marknadsför på sina egna sätt! Det skulle vara intressant att höra vilken reklam av ett märke du har påverkats av!Kör ni på CP däck? Har sett att det finns även C däck som är förstärkta för att förhindra plattfot vid vinterförvaring.
Varför CP däck, jo det beskrivs i denna länk.Varför cp däck?
![]()
Vilka husbilsdäck ska jag använda? | MICHELIN
Allt du behöver veta om de bästa husbilsdäcken och vilket tryck de ska ha för att körningen ska vara säker.www.michelin.se
Om jag jämför c däck och cp däck av samma märke och dimension så skiljer det ca: 180 kr per däck. Inte våldsamt tycker jag.Efter att ha följt länken tycker jag mig förstå att det främst är däckhandlaren som har nyaa av CP-däck. Några citat:
Husbilsdäck: Ytterligare försäljning med toppmarginaler
Möjlighet till höga marginaler i försäljningen av husbilsdäck
Pålle
Prisskillnaden är obetydligt som du skriver,så det här med att detta skulle vara ett sätt för däckhandlaren att tjäna extra stämmer inte, det finns dock inte många CP däck att välja på, jag skall byta till ett rent sommardäck, förslag på bra däck CP eller C, någon? 225/75 16Om jag jämför c däck och cp däck av samma märke och dimension så skiljer det ca: 180 kr per däck. Inte våldsamt tycker jag.
Att bilen sedan är registrerad med cp däck tycker jag är ett tillräckligt argument för att välj detta alternativ.
Jag kan bara svara för mig, har alltid kört på Continental CP och har inte haft någon anledning byta till något annat alternativ. Det hinner bli torrsprickor långt innan de är utslitna. Jag byter vid första antydan till torrsprickor, de kan säker rulla två år till. Men jag vill absolut inte stå längs autobahn klockan tio en regnig kväll, säkert på helgen också. Detta enbart för att spara några tusenlappar, kostnaden kommer ju förr eller senare ändå. Och vad är skillnaden i kr/per mil om man drar på det? Nej, det har jag råd med. Eller om man vänder på det, har jag råd att chansa?Prisskillnaden är obetydligt som du skriver,så det här med att detta skulle vara ett sätt för däckhandlaren att tjäna extra stämmer inte, det finns dock inte många CP däck att välja på, jag skall byta till ett rent sommardäck, förslag på bra däck CP eller C, någon? 225/75 16
Det beror nog på vad man har för avtalDet låter som ni känner till inköpspris och marginaler på cp-däck, då kanske ni kan informera oss andra, vad är prisskillnaden mellan c och cp från grossist?
Javisst, men ni kan väl informera oss andra vad bästa/sämsta pris är för handlarna på de olika däcktyperna, avtalet går ju ut på att inte behöva ligga med däck i lager för handlaren, men om nu handlaren kan tänka sig att ha ett lager, hur stora blir marginalerna då på cp-däck?Det beror nog på vad man har för avtal
Vill du ha nya Michelin CP däck så kolla med Mekonomen i Örkelljunga. Dom hade ett femtiotal däck för en månad sen. Tillverkade Mars 2023.Prisskillnaden är obetydligt som du skriver,så det här med att detta skulle vara ett sätt för däckhandlaren att tjäna extra stämmer inte, det finns dock inte många CP däck att välja på, jag skall byta till ett rent sommardäck, förslag på bra däck CP eller C, någon? 225/75 16