• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CoPilot GPS

classe273

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2025
Har just laddat ned CoPilot GPS för att prova/jämföra med andra appar för navigation.

Jag får dock avståndsuppgifterna miles men vill naturligtvis ha dessa i km.
Vet någon hur man ändrar?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CoPilot GPS

Jag testade idag Copilot på både Android och iPhone och får underliga färdrutter när jag valt husbil. Stora omvägar trots att det varken finns trånga passager eller begränsad höjd på rutten. När jag sedan ändrade till personbil väljer den rätt färdväg. Detta gäller oberoende av märke eller system på telefon/platta.

Har någon annan fått liknande resultat?

PS! En bra sak med Copilot är att den kan användas på flera plattformar med samma ID och ett pris.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Det är inte så att den väljer vägar med snyggare scenerier när du väljer husbil/vagn?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är inte så att den väljer vägar med snyggare scenerier när du väljer husbil/vagn?

Det finns navigeringsappar med valet "vacker väg" eller något liknande och också "grön" som dock syftar på miljön. I övrigt tycker jag att scenerierna blir vackrare i en husbil tack vare lugnare tempo och högre "körposition".

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

I övrigt tycker jag att scenerierna blir vackrare i en husbil tack vare lugnare tempo och högre "körposition".

Helt OT/trådkapning, radera om mod känner för det.

Ord på mina tankar :) Lugnt och avslappnat i lastbilsfilen, inga "krav" på att köra om, tid att koppla av och njuta av landsbygd/utsikt/natur -semester :)

Peter :)

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2025

Jag testade idag Copilot på både Android och iPhone och får underliga färdrutter när jag valt husbil. Stora omvägar trots att det varken finns trånga passager eller begränsad höjd på rutten. När jag sedan ändrade till personbil väljer den rätt färdväg. Detta gäller oberoende av märke eller system på telefon/platta.

PS! En bra sak med Copilot är att den kan användas på flera plattformar med samma ID och ett pris.

Jag har också fått samma resultat efter att haft Copilot 8 i en dator en säsong. Har numera bytt till bättre GPS-program.

Lennart

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har också fått samma resultat efter att haft Copilot 8 i en dator en säsong. Har numera bytt till bättre GPS-program. Lennart

När version 9 kom var det ett lyft mot version 8 men husbilsinställningen måste innehålla en bugg. Jag får väl ställa in den på personbil när jag använder den och ställa ned hastigheten i inställningarna.

image.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fick detta på mejl:
Jag har en surfplatta Samsung Galaxie 10,1 som jag köpte för att koppla in min backkamera på. Det visade sig inte fungera. Så efter att min nyinköpta Tom-Tom som jag döpte om till "Dum-Dum" lade av före Madrids passerande. lade jag in Co-pilot efter att ha summerat alla åsikter i Klubben. Jag är mkt. imponerad hittills, men mitt problem är att jag lyckas inte få väck den nedersta raden på org. menyn som döljer Co-pilots medelanden. HBK- Med

Jag låter frågan gå vidare till någon som använder CoPilot med Androidplatta.
I min iPad känner jag inte igen problemet.

image.jpg

D-A Hägg

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
12005
Medlemskap
2026

Tack för snabbt svar "Knarrevik" såg inte detta först. Jag väntar med spänning om någon kan hjälpa mig med detta.

D-A & Dogsen

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025

Hej Anders samma ID ?? Är det ngt nr man får då man köper??

Svarar själv.. lägger man in samma google konto på de androider man har så kan man inst samma app obegränsat antal gånger.;)

Senast ändrad:
Toppen