• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Control Panel C2015-EM

Raid

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27213
Medlemskap
2022
Fick upp felkod E-1 på displayen då jag startade enheten, men jag hittar ingen info om denna felkod nånstans, även Varningssignalerna G.Cylind - Drink - Batteri fordonsdelen indikerar. Batteritillstånd B! och B2 visar 0 volt, Ampere visar 1.2 amp. Ingent i 12 Volts systemet fungerar i Husdelen .Har över12 volt på batterierna B1 o B2 och solcellen laddar fullt .
Är det elektronikboxen "C 2015-EM" som pajat, vore väldigt tacksam för nån feedback på detta
MVH
Roy
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Fick upp felkod E-1 på displayen då jag startade enheten, men jag hittar ingen info om denna felkod nånstans, även Varningssignalerna G.Cylind - Drink - Batteri fordonsdelen indikerar. Batteritillstånd B! och B2 visar 0 volt, Ampere visar 1.2 amp. Ingent i 12 Volts systemet fungerar i Husdelen .Har över12 volt på batterierna B1 o B2 och solcellen laddar fullt .
Är det elektronikboxen "C 2015-EM" som pajat, vore väldigt tacksam för nån feedback på detta
MVH
Roy
Här har du manualen för CBE's C 2015-EM om den kan hjälpa dig. Mitt system pajade & det gick inte att köpa nytt så jag fick hjälp av återförsäljaren för Eura Mobil att skicka ner hela kitet till CBE i Italien för test & reparation av det som visade sig vara trasigt.
 

Bilagor

  • CBE user manual+techn.doc.ACI.13-03-01.pdf
    1,5 MB · Visningar: 120

Raid

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27213
Medlemskap
2022
Hittade inget om Felkoden E-1 i manualen, men det fanns annat väldigt välillustrerat som kan vara nyttigt.
Demonterade boxen C 2015-EM o där var ett backup batteri på 3,6 V men det höll bara 1,3 V
batteriet är lött direkt på kretskortet, får se om nån kan byta det.Tack igen för hjälpen.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Eftersom jag också haft problem med CBE's system & hade felkoder bl.a E1 har jag meilat (bra för framtiden) CBE Electronica & frågat vad E1 betyder. Återkommer när jag fått svar. Batteriet på kretskortet bytte jag men det hjälpte inte.
 

Raid

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27213
Medlemskap
2022
Ser fram emot deras svar, hoppas dom inte bara ignorerar frågan.Ska kolla idag vem som kan byta batteriet i Hässleholmstrakten.
 

Raid

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27213
Medlemskap
2022
Här har du manualen för CBE's C 2015-EM om den kan hjälpa dig. Mitt system pajade & det gick inte att köpa nytt så jag fick hjälp av återförsäljaren för Eura Mobil att skicka ner hela kitet till CBE i Italien för test & reparation av det som visade sig vara trasigt.
Hej Bennsan. Lämnade in husbilen till Återförsäljare för Eura Mobil i Lomma med dom var inte intresserade hade " för mycket att göra" fick ett tel nr till Norge (Instek) som dom brukade använda vid Elektronik fel, Ringde dessa men tyvärr reparerar dom inte CBE kort längre pga dålig feedback från Italien. Kortet i Distribution Centralen konstaterades (av Lomma) vara bränt på något ställe. Var lämnade du in dina grejor nånstans ? vore tacksam om du kunde hjälpa till med en adress eller Tel nr. Ha de bäst
 

Raid

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27213
Medlemskap
2022
Äntligen fick jag en Återförsäljare som kunde hjälpa till med CBE C 2015 EM panelen, efter många om och många men har jag nu skickat panelen till Bo Ceder i Alingsås Autohallen. Panelen skall ner till Italien för reparation (finns inga på lager) tar ca 4-5 veckor o kostar ca 10000 kr. Kanske kommer man ut denna säsong ?? Ha de gott alla o tack för alla tips.
 

Peter-Arboga

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Arboga
Äntligen fick jag en Återförsäljare som kunde hjälpa till med CBE C 2015 EM panelen, efter många om och många men har jag nu skickat panelen till Bo Ceder i Alingsås Autohallen. Panelen skall ner till Italien för reparation (finns inga på lager) tar ca 4-5 veckor o kostar ca 10000 kr. Kanske kommer man ut denna säsong ?? Ha de gott alla o tack för alla tips.
Hej , hur gick det .
har en som är i stort sätt , död. Kan på och av 12 Volten , men inget annat funkar.
 

antontq

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Älmhult
Jag undrar med?
 

JernOnWheels

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
37194
Medlemskap
2024
Har samma problem C1215 EM funkar av och på 12 volten och av och på vattenpump. I övrigt fungerar inget och displayen går knappt att läsa av.
Någon som har en uppdatering var man vänder sig för rep? Batteriet är förmodligen bytt, visar 4 volt, ser att det är lite oxid på kretskortet.
 
Toppen