F
F.d. 13313
Guest
Har precis bytt upp mig till en Carver 742L -08 och har några funderingar. Helt klart den bästa husbil jag ägt, bodelen, sängar, komfort osv. Kanoners! Missförstå mig rätt då jag bara haft den en månad, men några funderingar har dykt upp. För den summan pengar kan man förvänta sig liiiiiiiiite mer tycker jag ibland.
1. Den har en 177HK motor med turbo (och automat-växlad). Jag som tidigare bara haft alkov (fiat och ford) var inte riktigt MED på att turbon skulle låta som kompressor när den trycker på. Dvs volymen höjs markant inne i husbilen. Om jag varit utvecklare på Concorde kunde jag ha gett dem det lite tipset att DÄMPA ljudet. Finns det någon som gjort något åt detta (förutom att sluta gasa) och då menar jag inte PELTOR hörselkåpor!
2. Den hänger ut en hel del där bak, är det någon som råkat ut för att man skulle kunna slå i ett väg-gupp? Man vill ju inte höja bakfjädringen (bakomvarande kan tycka det blir långtråkigt), nu har jag svårt att sluta tänka på det och kör otroligt långsamt över guppen.
3. Dörren. Behöver inte vara Einstein för att räkna ut att:
- Ett handtag som man kan nå när man står i husbilen
- Ett vettigt dörrstopp så inte dörren flyger upp och smackar in i väggen
- Ett fotsteg som gör att man slipper springa ut
- Stänga dörren kräver kraft, men så har det varit på alla husbilar jag ägt
Sen hade det varit gott med ett centrallås än en nyckel från 1974-design.
4. Förardelen
I just denna modell har man missat:
- Mugghållare (wow trodde aldrig man kunde sakna sånt 2008)
- fack eller vad som helst
Här kommer jag sätta in och leta diverse delar för att få till det bättre, men WOW, det kunde man ju inte heller ha räknat ut att en mugg för kaffet hade varit bra!!
Det var nog allt, för annars tror ni nog att jag inte är nöjd, men det är JAG! Iaf om jag jämför med tidigare husbilar för då hade inte listan räckt till. Om det är någon husbilskonstruktör som behöver lite vettiga tips så hör av er så skall jag dela med mig GRATIS!
/Johny
1. Den har en 177HK motor med turbo (och automat-växlad). Jag som tidigare bara haft alkov (fiat och ford) var inte riktigt MED på att turbon skulle låta som kompressor när den trycker på. Dvs volymen höjs markant inne i husbilen. Om jag varit utvecklare på Concorde kunde jag ha gett dem det lite tipset att DÄMPA ljudet. Finns det någon som gjort något åt detta (förutom att sluta gasa) och då menar jag inte PELTOR hörselkåpor!
2. Den hänger ut en hel del där bak, är det någon som råkat ut för att man skulle kunna slå i ett väg-gupp? Man vill ju inte höja bakfjädringen (bakomvarande kan tycka det blir långtråkigt), nu har jag svårt att sluta tänka på det och kör otroligt långsamt över guppen.
3. Dörren. Behöver inte vara Einstein för att räkna ut att:
- Ett handtag som man kan nå när man står i husbilen
- Ett vettigt dörrstopp så inte dörren flyger upp och smackar in i väggen
- Ett fotsteg som gör att man slipper springa ut
- Stänga dörren kräver kraft, men så har det varit på alla husbilar jag ägt
Sen hade det varit gott med ett centrallås än en nyckel från 1974-design.
4. Förardelen
I just denna modell har man missat:
- Mugghållare (wow trodde aldrig man kunde sakna sånt 2008)
- fack eller vad som helst
Här kommer jag sätta in och leta diverse delar för att få till det bättre, men WOW, det kunde man ju inte heller ha räknat ut att en mugg för kaffet hade varit bra!!
Det var nog allt, för annars tror ni nog att jag inte är nöjd, men det är JAG! Iaf om jag jämför med tidigare husbilar för då hade inte listan räckt till. Om det är någon husbilskonstruktör som behöver lite vettiga tips så hör av er så skall jag dela med mig GRATIS!
/Johny