• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Comviq vs Halebop

Conny o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
14215
Medlemskap
2024
Jag har under hela mitt "mobiltelefonliv" varit kund hos Telia och senast Halebop som ju är Telias budgetvariant.
Detta på grund av att när man som vi rör oss en hel del i glesbefolkade trakter, har man fått lära sig att täckningen hos Telia var bäst.
Emellertid har kanske detta styrkeförhållande ändrats en del.

Anledningen till att jag sneglar på Comviq, är att dom har ett förmånligt alternativ som heter Fastpris senior.
Fria samtal, sms och mms samt 6GB surf för 195 kr, 145 kr/mån om man nöjer sig med 2 GB.
Jag vet att Tele 2 dit Comviq hör, delar 3G master med Telia. Jag tror att man delar 4G med Telenor.

Vad säger ni kära husbilsvänner? Är det någon av er som bytt i endera riktningen och som kan ge råd.
Jag är mest intresserad av skillnader i rösttelefoni eftersom det för mig är den viktigaste variabeln.

Vi åker mest i mellansverige och fjälltrakterna

Tacksam för synpunkter/Conny H
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.640
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Comviq vs Halebop

Är det mest samtalen du är ute efter så kolla även Studentabonnemang - studentrabatt på hallon mobilabonnemang . Deras Student/pensionärsabbonemang kostar 99kr för 60 fria samtal, fria sms och 2GB surf. För 199kr så är det fria samtal, sms och 7GB surf. Vi har bytt våra tonåringars abonnemang till de här. Frugan använder deras lilla för 99kr.

Hallon är 3:s lågpris alternativ
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Comviq vs Halebop

Hej!
Jag har tecknat med Comviqs senior, och tog det för 145:- å 2 GB för att testa hur det funkar, jag hade tidigare telia , men det skulle kosta mycket mer med 2GB där.ska bli intresant att pröva även utanför Sveriges gränser.
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Comviq vs Halebop

Är det mest samtalen du är ute efter så kolla även Studentabonnemang - studentrabatt på hallon mobilabonnemang . Deras Student/pensionärsabbonemang kostar 99kr för 60 fria samtal, fria sms och 2GB surf. För 199kr så är det fria samtal, sms och 7GB surf. Vi har bytt våra tonåringars abonnemang till de här. Frugan använder deras lilla för 99kr.

Hallon är 3:s lågpris alternativ

Har precis ändrat till Hallon enligt ovan, Student/ 55+, men nu får man 3 GB istället/månad.
Frugan har det gamla med 2 GB. Använder normal mellan 1-2 GB i månaden på telefonen. Har även skaffat deras mobila bredband till HB´n. 5 GB för 89:-.

Hemma så har vi 50 GB från Tele2 (249:), med rabatt på 50:- via Smart seniormedlemskap. Alltså 199:- för 50 GB.... hyggligt billigt och bra.
 

Conny o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
14215
Medlemskap
2024
Sv: Comviq vs Halebop

Tack för all input!
Jag har även lyssnat runt lite bland bekanta som rör sig här i trakterna.
Flera säger att Tele2/comviq funkar bra.
Hallon är ett prisvärt alternativ. Men 3:s nät fungerar dåligt här uppe, på sidan av allfartsvägarna.
Det har jag själv erfarit på resor i Dalafjällen.

ConnyH
 
Toppen