• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Compositflaskor?

UR13

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Hej alla glada, jaja alla ni som inte är riktigt så glada också.:twitcy:

Har en fråga angående Composit flaskor, går det bra att fylla dessa flaskor i Spanien o Portugal?
Eller måste vi ha plåtflaskor?
Ser gärna svar från er som är eller har varit i dessa länder.;)
Soliga hälsningar från Gutarnas ö.
Ulla o Roland

Sv: Compositflaskor?

Hej!

Jag tillbringade förra vintern,-12-13 mestadels i Portugal och där gick det utmärkt att fylla på både composit alt. plåtflaskor. Ryktesvis hörde vi att man i Spanien blivit restriktivare med påfyllning av flaskor öht. Vet inte vad som ligger i det ryktet. Hasse B Hälsar!

I Spanien har vi aldrig lyckats fylla svenska flaskor utan att ha en adapter
svensk -->spansk fattning. Problemet är att vi inte hittat någon sådan färdig utan har fått fixa en själva av div delar.

Vi har adaptrar, glömde tala om det.
Det finns färdiga set att köpa hos camping/husvagn/husbilsförsäljare.

Compositflaskor har jag fyllt i Alicante i Spanien men du måste ha egen adapter där.
I Portugal har vi fyllt många gånger. På en komposit ser du nivån hur mycket du fyller i.

Hej vi planer att åka till Spanien januari, har sökt och frågat vilken addapter man behöver i Spanien för att fylla våra compositeflaskor men får inga bra svar
Har ni några bra svar
Tack på förhand
Göran

Tillbaka
Toppen