• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvatten citroen frankria c25 års 90

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.272
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Utan veta modell så tror jag att du endast har gas, Trumas combi E panna fanns väl inte 90. Du får skriva vilken modell du har för att kunna få veta närmare.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.583
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, du har den äldre separata v.v. beredaren som sitter bakom luftvärmaren inne/under en garderob antagligen.
Som ser ut så här?
Truma v.v..JPG

Och en ventilation och avgas som ser ut så här, med ett skvallerrör nedanför vid läckage?
Truma v.v.2.JPG

I så fall. De här v.v. beredarna brukade bara ha gasolvärme som Blaser338 påpekade. Men ev. så kanske det fanns någon 230V konvertering. (Pålle brukar veta en del om det har jag för mig, om han ser det här.)

Men först, stämmer bilderna med din beredare och galler utanför bilen.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Om varmvattenberedaren ser ut (ungefär) som på Jankros bild, heter den Truma Boiler. Denna har funnits i några olika utföranden (se bilderna nedan) och med 10 eller 14 liters volym.

Båda modellerna finns / har funnits både med och utan el-patron. Enklaste sättet att se skillnaden är att kontrollera huruvida det finns en 230 V-kabel som går in i beredaren, så som på den övre bilden.

Pålle

TRUMA Elektroboiler 14 liter - I-p.jpg


truma-product-water-boiler-gas-electro-2400x2400-1-300x300.jpg
 
Toppen