• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cinderella Toa

F

F.d. 72435

Guest
Här är en tråd sedan i torsdags.
 

Cindy Crafter

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Täby
Tack. verkar som man måste ta loss stolen och serva 1ggr om året eller går det att serva enda?
Du tar INTE loss stolen, den är fast monterad (det är versionen för fritidshus du gör det med). Med en Cinderella Travel tar du endast bort katalysatorn och sköljer den med jämna mellanrum (superenkelt) för att hålla en bra förbränning och ta bort lukt från förbränningen. Det är den enda service du gör. Sen kan du givetvis behöva byta ut ngn del under årens gång, men det tar man när det händer. Jag har båda versionerna (fritidshus och min CamperVan) och den är OUTSTANDING!! Visst, den drar lite gas, men om du skippar kisseriet så blir det inte så mycket. Jag får ihop ca 40 besök på en P5:a
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Du tar INTE loss stolen, den är fast monterad (det är versionen för fritidshus du gör det med). Med en Cinderella Travel tar du endast bort katalysatorn och sköljer den med jämna mellanrum (superenkelt) för att hålla en bra förbränning och ta bort lukt från förbränningen. Det är den enda service du gör. Sen kan du givetvis behöva byta ut ngn del under årens gång, men det tar man när det händer. Jag har båda versionerna (fritidshus och min CamperVan) och den är OUTSTANDING!! Visst, den drar lite gas, men om du skippar kisseriet så blir det inte så mycket. Jag får ihop ca 40 besök på en P5:a
Så, för att köra den billigast så pissar man i gråvattnet och gör det andra i toan för att spara, gas/pengar?
Låter som de flesta gör allaredan, fast det bajar någon annanstans (Ikea) och pinkar i gråvattentanken;-)
 

Cindy Crafter

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Täby
Så, för att köra den billigast så pissar man i gråvattnet och gör det andra i toan för att spara, gas/pengar?
Låter som de flesta gör allaredan, fast det bajar någon annanstans (Ikea) och pinkar i gråvattentanken;-)
Ha ha… hur du löser urineringen är din ensak (pissar Alla i gråvattentanken?) men ja, det går åt mer gas för att bli av med urin. Travel visar sig på styva linan när du fricampar och befinner dig på platser där det inte finns ett Ikea eller andra ställen där en publik toalett lyser med sin frånvaro.
 
Toppen