Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
jag kör chromecast med min iphone6/ipad och en wifi router i husbilen utan problem.
Mvh. Mathias
Hur gör man för att spegla skärmen iphone 5s?
Är det någon som vet när/om fungera med comhemplay.
Tacksam för svar.
//Arne B
Chromecast är mycket enkel att konfigurera och använda, men jag skulle inte försöka använda den via olika wifi-nät på t.ex. campingplatser.
Dels är förmodligen hastigheten och signalkvaliteten inte den bästa, dels är det lite knöligt att få Chromecasten att byta mellan olika trådlösa nät.
Det enklaste sättet att byta trådlöst nät kräver att du gör det medan din Chromecast (och din telefon eller surfplatta) är anslutna till det "gamla" nätet, dvs du behöver vara på en plats där du har tillgång till både det gamla och nya nätet samtidigt vilket normalt inte är möjligt.
Annars tror jag att du måste göra en fabriksåterställning på din Chromecast och det är lite jobbigt att behöva göra det varje gång du anländer till en ny plats.
Så ska du köra med Chromecast rekommenderar jag att du ansluter både Chromecast och telefonen till en egen trådlös router. Då är de ju alltid anslutna till samma wifi-nät.