• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Checklista för sånt jag brukar glömma

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Intressant checklista... vid första ögonblick trodde jag att listan saknade en viktig grej, nämligen "plånboken" ... sedan upptäckte jag att det fanns... längs ned i högra hörnet :yes:Jag ska nog börja använda likadan:cool:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Det bästa med att vara glömsk är att allt redan är glömt i husbilen.
Jag fokuserar bara på mobilen, plånboken och fylld vattentank så jag behöver ingen lista, resten ligger på min bättre hälft att komma ihåg.

Det som saknas när vi är ute på resa köper vi nytt och det är förvånansvärt sällan vi behöver köpa något nytt, i somras fick jag dock köpa en ny vindjacka, så glömsk som man är så köpte jag en grön, när jag sen skulle hänga in den i husbilens garderob så hängde redan en annan grön vindjacka där, som var min.:eek:

Om jag gör en lista så kommer jag bara glömma bort att titta på den eller undra vart jag har lagt den.
På förra husbilen hade vi stödben, var husbilen upphissad så satte jag alltid veven hängandes på ratten, någon lista hade inte hindra mig från att köra iväg.;)
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Det bästa med att vara glömsk är att allt redan är glömt i husbilen.
Jag fokuserar bara på mobilen, plånboken och fylld vattentank så jag behöver ingen lista, resten ligger på min bättre hälft att komma ihåg.

Det som saknas när vi är ute på resa köper vi nytt och det är förvånansvärt sällan vi behöver köpa något nytt, i somras fick jag dock köpa en ny vindjacka, så glömsk som man är så köpte jag en grön, när jag sen skulle hänga in den i husbilens garderob så hängde redan en annan grön vindjacka där, som var min.:eek:

Om jag gör en lista så kommer jag bara glömma bort att titta på den eller undra vart jag har lagt den.
På förra husbilen hade vi stödben, var husbilen upphissad så satte jag alltid veven hängandes på ratten, någon lista hade inte hindra mig från att köra iväg.;)
Påställning om den varit avställd. Inte bra att glömma.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Det bästa med att vara glömsk är att allt redan är glömt i husbilen.
Jag fokuserar bara på mobilen, plånboken och fylld vattentank så jag behöver ingen lista, resten ligger på min bättre hälft att komma ihåg.

Det som saknas när vi är ute på resa köper vi nytt och det är förvånansvärt sällan vi behöver köpa något nytt, i somras fick jag dock köpa en ny vindjacka, så glömsk som man är så köpte jag en grön, när jag sen skulle hänga in den i husbilens garderob så hängde redan en annan grön vindjacka där, som var min.:eek:

Om jag gör en lista så kommer jag bara glömma bort att titta på den eller undra vart jag har lagt den.
På förra husbilen hade vi stödben, var husbilen upphissad så satte jag alltid veven hängandes på ratten, någon lista hade inte hindra mig från att köra iväg.;)

Här är vi mycket lika du och jag ;)

//Jocke
 

BørjeH

HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
29067
Medlemskap
2024
Gillar Före Körning-listan! Jag har gjort något liknande i en vanlig anteckning (Apple Anteckningar) och den är så pass enkel att jag faktiskt tar fram den innan jag rullar iväg - i princip varje gång! Ibland tycker jag att jag kan rulla ändå, men då har jag glömt kylskåpet, en taklucka eller en kökslåda...

D53B5739-95F9-42BE-914D-AA1718252A5B.jpeg B67C4324-11C0-420A-93B0-445C71675659.jpeg
Ser redan nu att jag glömt att ställa av bilen under Långtidsparkering.

Pack-listan ligger som kryss-lista i Google Keep och bockas av rad för rad varje gång vi ska ut.
 
Toppen