• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Chausson

bertilz1

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
2118
Medlemskap
2025
Vi har nu sålt vår gamla fina Dethleff årsmodell 92 och köpt en ny Chausson Welcome 21 årsmodell 2010 med Fiatchassi, en importerad bil från Tyskland. Nu håller vi på att utrusta bilen med radio, TV, cykelställ och vi väntar på markisen. Försöker att kontrollera att allt fungerar men det är lite svårt när det är kallt ute. Vi har inte fyllt på vatten och kylskåpet går inte igång, jag misstänker att det beror på att det är för kallt.
Jag har inte hittat något batteri ännu men det kanske finns under golvet i förarhytten, är det någon som vet var bil respektive bodelsbatteriet sitter?
Vi hoppas att komma iväg till Spanien i mars.
Agneta o Bertil :wink:

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2026
Sv: Chausson

På mine chausson har bodel batteri vært montert i gulv i garasje, samt på egnet sted inne i selve bodel.

Med Fiat chassis er bilbatteriet under føttene på føreren.

Lykke til og god tur.

:)

Toppen