• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Chausson reservdelar

Amelie

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
14706
Medlemskap
2025
Behöver lite reservdelar till en chausson welcome 711

nu säger verkstaden jag anlitar att chausson gått i konkurs och
att inga reservdelar går att beställa

Någon som vet vad som hänt ?
och hur man ska göra ?

Behöver lite reservdelar till en chausson welcome 711

nu säger verkstaden jag anlitar att chausson gått i konkurs och
att inga reservdelar går att beställa

Någon som vet vad som hänt ?
och hur man ska göra ?
Beror på vilka delar. Kranar, tvättställ,fästdetaljer mm. är rätt universilella och borde gå att hitta. Ett sätt är att ta en bild och göra google sökning på bilden.

Senast ändrad:
Chausson ingår i Trigano-koncernen - börsnoterad med market cap MiaEur 2,9 eller drygt MiaSek 30. Är väl Europas största producent.

Jag skulle byta verkstad.

Chausson och Challenger är två systermärken inom Trigano-koncernen. Utvändiga dekaler, typ av "faner" och textilier har skilt de båda märkena åt.

Märkena har oftast inte konkurrerat på samma marknad – så var t.ex. Challenger förhärskande i Norge, medan Chausson var förhärskande i Sverige.

Idag säljs inte längre Chausson i Sverige, utan man har istället valt att satsa på Challenger.

Om du talar om mer konkret vad du söker, är jag säker på att du kommer att få handfasta råd.

Som tidigare nämnts, är många komponenter av standardtyp och är lätta att få tag på. Anda, märkesspecifika, saker bukar vara utbytbara mellan de två fabrikaten. Förra sommaren blev vår ena bakre hjulhusbreddare påkörd (årsmodell 2016), och det var inte några problem för verkstaden att beställa en sådan.

Pålle

Senast ändrad:
Lindströms husvagnar i Enköping är återförsäljare av Challenger (Chausson) och kan nog fixa fram reservdelar till din husbil.

Tillbaka
Toppen