• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Centrallås Fiat ducato

Rudner

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Gävle
HBK-Nr
28754
Medlemskap
2021
Hej
Har en Plåtis Fiat Ducato 2017. Går inte att låsa med cenrallåset, den låser upp så någon dörrkontakt fungerar inte som den skall. Är det någon som vet var kontakterna sitter i bakdörrarna. I Skjutdörren sitter kontakten i bakkant vet däremot inte om det är den som krånglar.
Rolf
 

Bill & Gunilla

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1773
Medlemskap
2024
Hej!
Har samma fel ,hos mej är det skjutdörren haken i bakkant fastnar så dörren låser inte tror att det är kylan som är orsaken jag tog lite olja för ett par dagar sedan och då gick allt som det skulle men idag samma visa .Får vänta tills det blir varmare.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
kom o tänka på när jag lämnade in bilen för service o ställde en gammal smörjkanna på disken ? kundmottagaren tittade på mej o frågade vad är det för något ? jo sa jag det kallas för smörjkanna och det ska ni använda till att smörja gångjärn till dörrar huv osv i samband med service ! ta bort skiten från min disk fick jag till svar ! det har de glömt totalt men betalt för det ska dem ha ?
 
Toppen