• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CBE elsystem

• Startad av Startad av F.d. 29769
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 29769

Guest
Har problem med CBE PC-540HY kontrollpanel och/eller CBE DS-540HY distributionsbox i min husbil. Konsulterade elektronikföretag och bilelektriker kan inte komma till rätta med felet. Fabriken i Italien svarar inte på email.

Sv: CBE elsystem

Hej,

Kan du ge oss lite mer info om vad problemet består i så blir det lättare att felsöka.

Sv: CBE elsystem

Började med att huvudströmbrytaren (elektronisk) utlöste oupphörligt. Kontrollerade backupbatteriet i kontrollpanelen, batterispänningen och syravikten i husbatterierna etc. Har tagit bort samtliga säkringar i tron att det förelåg fel i säkringsboxen mm. Felet har ändrats till att det inte alls går att få i gång huvudströmbrytaren. I stället "flaschar" hela tiden displayen i kombination med ett pipljud. Har talat med verkstäderna hos husbilsleverantörer som har CBE:s utrustning. Ingen förefaller ha erfarenhet av liknande fel.

Tillbaka
Toppen