• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Carthago C-Tourer 141 i valet och kvalet

tuxer

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Orust
HBK-Nr
34533
Medlemskap
2023
Via har hittat en Carthago C-Tourer I 141, 2020, med den nya 9 växlade automatlådan. Den har gått 2500 mil. I övrigt är bilen välutrustad med Polarpaketet, larm, AC för bodelen, utedusch, navigator, backkamera, tv, 2 bodelsbatterier, inverter från 12v till 220, 1800w mm. Ser välvårdad ut.
De vill ha 1,1 msek för den. Jag försöker hitta motsvarande bilar för att förstå om priset är ok. Men inte hittat något vettigt att jämföra med.
Tar gärna emot lite feedback och funderingar på om priset ligger där man kan förvänta sig.
 
Senast ändrad:

Sciron

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35357
Medlemskap
2024
Vi köpte i 2020 en ny Malibu T460 som är typ en ekonomi Carthago.
Nypris ca 1,1 med samma växellåda. Växellådan kostade strax över 40 som tillval men den är kanon. Vi har då också tunat den så nu glider den uppför i Alperna utan problem.
Vi valde inte någon navigator så det är väl 20-25 i värde.
Frågan är om det är vanliga batterier eller lithium?
Priset är nog inte helt fel, men se om ni kan pruta lite eller få dem att ev. byta batterier till lithium och någon solcell.
Carthago ligger högre än Malibu i pris och jag tror vår ligger mellan 750-850, kanske. Den passerade i höstas 1700 mil på 3 säsonger.
Har inte tittat så noga då vi inte funderat på att byta ännu.
Vad du främst skall jämföra är nog förvaringsplats. Det var framför allt det som fick oss att välja Malibu/Carthago.
 
Toppen