• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CarPlay

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Någon som har sett en enkel-DIN med CarPlay (typ att skärmen åker ut och vinklas upp)?
Jag har en (fransk!) bil med dubbla DINuttag, men de sitter bredvid varandra, inte ovanpå varandra!
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Hade i en tidigare husbil en sådan. Pioneer AVIC-x1. En utmärkt apparat men kartorna var svåra att få tag på. De senaste jag hade var från 2014. Jag vet att även -x3 modellen var i enkelDIN format. Finns att köpa på eBay. Om Pioneer eller någon annan har enkelDIN på programmet idag vet jag inte.
Claes
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
942
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Personligen så har jag bara hittat en apparat med CarPlay som är enkeldin med utskjutbar skärm och det är Pioneer. Har CarPlay i personbilen och tycker att det är överlägset som navigation.

Pioneer AVH-Z7000DAB
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Personligen så har jag bara hittat en apparat med CarPlay som är enkeldin med utskjutbar skärm och det är Pioneer. Har CarPlay i personbilen och tycker att det är överlägset som navigation.

Pioneer AVH-Z7000DAB
Men är det inte så att man är hänvisad till att använda Apple maps som navigation då? Var på väg att köpa men hejdade mig då jag såg det.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
942
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Har du Apple telefon så är det ju Apple Maps som gäller. Apparaten stödjer ju även Android Auto och då kan man ju köra Waze. Den har ju ingen egen inbyggd navigation.
 
Senast ändrad:

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Jag har beställt ovanstående Alpine hos BRL, får se när den dyker upp. Stor skärm....
 
Toppen