• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caronline Sweden AB

mhuusko

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
27343
Medlemskap
2025
Blev nyss uppringd av företaget som ville ha ett sälj uppdrag på min husbil som just nu finns på blocket.

Är det någon som har erfarenhet av bolaget?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
När jag skrev artikeln, Att sälja sin husbil, fördjupade jag mig en del i frågan.
Vad jag lärde mig var att i fall jag skall sälja vår bil en dag genom en förmedlare, så skulle jag anlita en etablerad handlare ansluten till HRF.

Caroline Sweden AB’s senaste bokslut visar en liten omsättning och enorm förlust i förhållande till omsättning. Bara ett big No, No!

Tommy
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ujujuj,
  • Bolaget bytte alldeles nyligen namn från Ekman Taxi

  • Styrelseledamoten och suppleanten klev båda in i bolaget nu i början på Mars samtidigt som dom även klev in i två andra taxibolag… Inga fina siffror där heller.

  • "Någon” har fyllt i lite information på Hitta.se om bolaget. Där hävdas det att bolaget är gammalt i gården och håller på med fordon. Dock används fel bolagsnamn: Caronline Sweden bil AB - Dackevägen 33, Järfälla | hitta.se

  • Det länkas till en hemsida där man får intrycket av att det är en stor verksamhet och att det finns massor med bilar på lager. Massor med ”riktiga” annonser på bilar på lager finns också... Även kontaktinformation till säljare som alla bara har förnamn. En har samma förnamn som Styrelseledamoten.
    Fel bolagsnamn används även här: Caronline Sweden Bil AB. ~

Den sunt misstänksamme kan lätt förledas att tro att detta inte är någon seriös verksamhet och att det kan vara målvakter inblandade i en verksamhet som förmodligen kommer att starta med raketfart nu i vår och där det finns en risk att många kan råka illa ut.
Men det är ju bara vad man kan tro… :rolleyes:
 
F

f.d. 53452

Guest
Ujujuj,
  • Bolaget bytte alldeles nyligen namn från Ekman Taxi

  • Styrelseledamoten och suppleanten klev båda in i bolaget nu i början på Mars samtidigt som dom även klev in i två andra taxibolag… Inga fina siffror där heller.

  • "Någon” har fyllt i lite information på Hitta.se om bolaget. Där hävdas det att bolaget är gammalt i gården och håller på med fordon. Dock används fel bolagsnamn: Caronline Sweden bil AB - Dackevägen 33, Järfälla | hitta.se

  • Det länkas till en hemsida där man får intrycket av att det är en stor verksamhet och att det finns massor med bilar på lager. Massor med ”riktiga” annonser på bilar på lager finns också... Även kontaktinformation till säljare som alla bara har förnamn. En har samma förnamn som Styrelseledamoten.
    Fel bolagsnamn används även här: Caronline Sweden Bil AB. ~

Den sunt misstänksamme kan lätt förledas att tro att detta inte är någon seriös verksamhet och att det kan vara målvakter inblandade i en verksamhet som förmodligen kommer att starta med raketfart nu i vår och där det finns en risk att många kan råka illa ut.
Men det är ju bara vad man kan tro… :rolleyes:
Bra Roger.
Detta är allmänbildning i det nya Sverige. Jag ska inte ondgöra mig över (o-)ansvariga politiker utan detta är något vi har att förhålla oss till och då är all information kring dessa fenomen nyttig för oss "gamlingar" som får stå för notan i olika former.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
 
F

f.d. 53452

Guest
Alla varningsklockor ringer!!!!!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Använder man MRkoll tex. slår styrelseledamöternas namn så får man fram mycket tveksam bakgrund,med flera brottsmål, en av dom är 21år.
Personerna driver tre olika bolag med liknande upplägg.
Lämna aldrig ifrån er husbilen registeringsdokument eller skriv på något innan ni gjort omfattande kontroll av företaget,eller undvik helt denna typ av bolag.
 
Toppen