• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CarGard 800S

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Har en kod för larmet men den fungerar inte. Kanske fel kodkort men detta låter lite konstigt. Startspärren går ej att ta bort med att knacka in pinkoden. Svarar efter varje siffra med ett blink och då alla fyra är inslagna så blinkar den glatt vidare... Någon annan lösning än att plocka bort startspärren? Det är svenska grejer så någon ska väl ha koll på detta. Går det att få coden genererad från serienumret för att jämföra?
Tack på förhand
Anders
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
453
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Sv: CarGard 800S

Du kan inte ta ur säkringarna för larmet eller koppla ur batteriet sen återansluta ? Mitt larm som är av annan typ har det hänt att jag måste göra på det sättet för att återställa det.
:(
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: CarGard 800S

Nej det har inte fungerat. Kan vara så att nyckeln utsatts för en magnet...
Vart i samband med uppkörning på biltransportsläp. Rutan var öppen efter uppkörning på släpet. Vred om till tändläge för att köra fast rutan. Fungerade inte. Tjuvkopplade spänning till fönsterhiss reläet och på den vägen är det. Efter de har den inte startat. Varit utan batteri hela vintern och provat slå i koden enligt manualen.
 
Toppen