• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan försäkring. Totalt omdömeslöst.

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Har haft Caravan försäkring för husbilen men bytte för några år sedan. Blev uppringd av dem när jag bytte
pga priset. Dom såg detta och undrade varför jag inte hört av mig så de fick chansen att gå ner i pris. Jag sa åt
säljaren att jag förutsätter att ni ger mig ert bästa pris från början.
Nu ringde någon som uppgav att hade lite större mandat än sin kollega att lämna ett bra pris. Jag skulle få vara
med i något som kallas smart prisgaranti eftersom jag varit med så pass länge. Det innebär sa han att du
får 10% lägre pris än den försäkring du har idag. Det enda du behöver göra är att skicka in en kopia på ditt
försäkringsbrev du har idag. Jag ser att din försäkring skulle kosta runt 6600 men jag har mandat att sänka premier
med upp till 50 % om du accepterar Smart prisgaranti villkor. Jag sa till honom att lämna du din bästa offert så avgör
jag vilket bolag jag väljer. Detta var det mest oseriösa försäkringsbolag jag har diskuterat med. Detta bolag kommer jag aldrig mer att anlita. Det är ju som om jag vore säljare sa till min kund: Skicka en kopia på konkurrentens offert så får du 10 % lägre pris än konkurrenten hos oss.
Hoppas Lasse Lindström ansvarig på Caravan club för försäkringar läser detta.
Sa att jag gått ur Caravan club men det gjorde inget sa säljaren för vi är återförsäkrade i Water Circle och då tecknar vi försäkringen
där med samma pris och villkor .
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har alla mina försäkringar i Folksam. Men jag prisutsätter dem inför varje förfallodag. Jag får mängdrabatter , vissa trohetsgarantier och tom dessa är förhandlingsbara. Så sitt inte still i båten. Tag kontakt, berätta vilka prisbilligare alternativ ni sett. Sedan har jag genom åren varit otroligt nöjd med hur Folksam hanterat de skador vi haft! Både hemma, på husbil och på personbil! Suveränt! Det är viktigt.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Off topic, men i samma ämne.

Allt är förhandlingsbart. "It is your money". Tre nyliga exempel:
  • skulle köpa bok i bokhandeln, 379:- men då ingick inte en papperspåse för att bära hem den, men en stor påse för 6:-. Gick utan bok. Köpte den sedan på Bokus för 289:- inkl frakt till annan mottagare.
  • sade upp prenumeration på SvD då den stigit till över 10.000:- per år. Blev uppringd och erbjöds en digital upplaga för 99:- per månad.
  • sade upp Tv abonnemang på kanaler vi aldrig tittade på som kostade närmare 500:- per månad. Blev uppringd och kunde få det för 350:-, avböjde fortfarande, för dyrt. Vad säger du om 190:- per månad då? Då vi inte tittade på alla reklamkanalerna avstod jag även det.
Ok, erkänner det ligger en viss sport i detta. "It is my money", och det håller inflationen nere.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Off topic, men i samma ämne.

Allt är förhandlingsbart. "It is your money". Tre nyliga exempel:
  • skulle köpa bok i bokhandeln, 379:- men då ingick inte en papperspåse för att bära hem den, men en stor påse för 6:-. Gick utan bok. Köpte den sedan på Bokus för 289:- inkl frakt till annan mottagare.
  • sade upp prenumeration på SvD då den stigit till över 10.000:- per år. Blev uppringd och erbjöds en digital upplaga för 99:- per månad.
  • sade upp Tv abonnemang på kanaler vi aldrig tittade på som kostade närmare 500:- per månad. Blev uppringd och kunde få det för 350:-, avböjde fortfarande, för dyrt. Vad säger du om 190:- per månad då? Då vi inte tittade på alla reklamkanalerna avstod jag även det.
Ok, erkänner det ligger en viss sport i detta. "It is my money", och det håller inflationen nere.
Klockrent Riviera! Gör likadant! Finns mycket att tjäna. "It is my money"..., bra begrepp!! :)
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Har samma erfarenhet. Säger regelbundet upp SVD, Readly och Comhem TV etc

Senast så skulle Comhem höja från 199 till 299 men då skulle vi få Viaplay. Sa upp abbonemanget men blev erbjuden fortsatt 199. Sa nej. Efter några dagar så ringde en försäljare och erbjöd för 129 kr/ 1 år. Sa då ja. Dotterns kommentar: Du skulle väntat ett tag till så hade det blivit 99 kr :)
Bättre att pengarna är i min ficka än i någon annans brukar jag säga.
 
Toppen