• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Canon sist ut med en spegelfri systemkamera

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
EOS M är Canons första spegelfria systemkamera

PRYLNYTT:
Canon är sist ut bland de stora kameratillverkarna med en spegelfri systemkamera. Canon EOS M har samma teknik som EOS 650D på insidan, men i ett betydligt mindre kamerahus.

Det går att använda över 70 olika EOS-objektiv med EF och EF-S-fattning med adaptern "EF M Mount Adapter" som har stativfäste.

Kanske kan vi snart få en recension från en hängiven Canonfotograf och tillika klubbmedlem? Om inte annat för att testa den kromatiska aberrationen.

2379e0fc76b6eb781f9a821ae15cef98.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Canon sist ut med en spegelfri systemkamera

Vet inte riktigt Knarrevik, men den verkar vara i samma genre som min Panasonic GF1 fast med mer finesser naturligtvis, det skall bli intressant att se vad den går för.
Jag har nu fotat med min Panasonic i snart 2 år och är helnöjd både med kameran och dess prestationer och under dessa år har det kommit ca 3 el. 4 nya modeller på samma tema men jag kommer inte att byta min kamera för någon av dessa så förtjust av den är jag.

Mvh
Pilot:)
 
Toppen