• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Canal Digital depositionskort - fylla i blankett?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag vill inte ha en massa kanaler, räcker med ettan och tvåan och barnkanalen.

Ringde till CD och bad om att få avsluta abonnemanget och skaffa depositionskort.
Nu kom det en lapp på posten som man ska fylla i.

Hur gör jag, då jag har en Oyster Twinanläggning, dvs vi kan titta på två olika kanaler samtidigt.
Tidigare har vi haft två kort från CD.
Ett kort sitter i CA-modulen som hör till Oysteranläggningen. Det andra sitter i en en box som vi fick av C.D. till TV nr 2.

Ska jag beställa två depositionskort också?

Man ska fylla i serienr m.m., ska jag då leta upp serienumret på CA-modulen? Och den vanliga boxen?

/Ludde

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025
Sv: Canal Digital depositionskort - fylla i blankett?

Svar Ja på båda frågorna.

Det blir att skaffa två kort eller en "splitter". I detta fallet blir ju två kort ingen kostnad utan bara ett utlägg/deposition.

Du skall uppge serienumret på CA-modulen, om apparaten har inbyggd CA-modul blir det apparatens serienummer eller motsvarande nummer.

Dessa kort funkar kanon men kräver ibland att TV´n står på ett tag innan bilden kommer.
Detta gäller om man inte använt den på flera veckor.

Toppen