• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campmobil Monaco

F

F.d. 9232

Guest
Hej! Blev medlem här för bara fem minuter sedan. Hittade hit av en slump när jag letade efter information om min nyinköpta VW Campmobil Monaco 1984.
Skulle vilja veta mer, mycket mer, om Campmobil. Vet bara att de byggde bilarna i Åkersberga och att de gick i konkurs 1989. All info tas tacksamt emot.
Jag har kanske inte lagt frågan under rätt rubrik (Under markisen) men å andra sidan hittade jag ingen lämpligare.
Exempel på info som vore roligt att få fram: mellan vilka år fanns företaget? Hur många bilar byggde man? Modeller? Finns det gamla broschyrer eller kopior att köpa av någon? Hur många rullar idag? Osv.
mvh Lars Ulwencreutz

F

F.d. 9232

Guest
Är det verkligen möjligt...

...att ingen här har något att berätta om husbilen Campmobil från Åkersberga?
Själv har jag en VW Campmobil Monaco 1984. Det lilla jag fått fram själv är att företaget gick i konkurs 1989, och att de innan dess byggde husbilar på VW Caravelle/Transporter och på LT-serien. Har namnet på två modeller, Monaco (som jag ju har själv) samt Milano. Någon som vet mer än så? Egna erfarenheter? Kanske någon gammal brochyr eller iknande ligger?
ALL info mottages tacksamt! Vill ju gärna veta vad det är för underlig ny familjemedlem jag fått :eek:
mvh Lars

Toppen