• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingen ökade 8% 2019 - vad händer 2020?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tillväxtverket redovisar preliminära antal registrerade gästnätter för 2019, där campingen visar på fortsatt positiv utveckling.

Det är den boendeform inom svensk turism som har den största ökningen med sina 8%, vilket betyder över 17 miljoner övernattningar
och den totala logiintäkten värderas till 2,2 miljarder kronor.

Företrädare för svensk camping ser positivt på den kommande sommarsäsongen, förutsatt att vi får börja resa i Sverige. Själv är jag
tveksam, med tanke på det bortfall från utländska besökare som troligen blir en verklighet i sommar, funderingar som jag skriver om i artikeln,

TommyD
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
låter ju som att de har en del att ta av i ladorna så kanske inte går nån nöd på dem om det är stängt hela säsongen ?
 
R

RobbeS

Guest
För Norrlands del så tror jag att de mindre campingarna kommer att gå lika bra om inte bättre i sommar då många svenskar kommer att semestra hemma. Däremot är risken att de stora dyra familjecampingarna som norrmän utgör merparten av gästerna på får ett ganska rejält tapp. Lite trist för de lokala handlarna som drar in en stor del av årets intäkt på norrmän.
Nu är det väl inte så otroligt att Norge släpper lite på reseförbudet så det kan ordna sig till sommaren.
 
Toppen