Tommy Dynér
FD HBK Medlem
Tillväxtverket redovisar preliminära antal registrerade gästnätter för 2019, där campingen visar på fortsatt positiv utveckling.
Det är den boendeform inom svensk turism som har den största ökningen med sina 8%, vilket betyder över 17 miljoner övernattningar
och den totala logiintäkten värderas till 2,2 miljarder kronor.
Företrädare för svensk camping ser positivt på den kommande sommarsäsongen, förutsatt att vi får börja resa i Sverige. Själv är jag
tveksam, med tanke på det bortfall från utländska besökare som troligen blir en verklighet i sommar, funderingar som jag skriver om i artikeln,
www.husbilsklubben.se
TommyD

Gästnätter 2019
De preliminära siffrorna för inkvarteringsstatistiken visar närmare 68 miljoner gästnätter på kommersiella boendeanläggningar i Sverige under 2019, en ökning med 4 procent eller 2,7 miljoner jämfört med året innan.
tillvaxtverket.se
Det är den boendeform inom svensk turism som har den största ökningen med sina 8%, vilket betyder över 17 miljoner övernattningar
och den totala logiintäkten värderas till 2,2 miljarder kronor.
Företrädare för svensk camping ser positivt på den kommande sommarsäsongen, förutsatt att vi får börja resa i Sverige. Själv är jag
tveksam, med tanke på det bortfall från utländska besökare som troligen blir en verklighet i sommar, funderingar som jag skriver om i artikeln,
Hur ser husbilslivet ut efter Coronapandemin?
För 3 månader sedan hade de flesta av oss aldrig hört talas om Coronaviruset COVID19, som nu ändrat förutsättningarna i stort som smått, självklart påverkar det också husbilen och vårt sätt att resa.

TommyD