• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Camping på bondgård.

F

F.d. 22362

Guest
I början av 80-talet byggde jag svenska timmerhus i Europa. Reste med bil och husvagn. (Fru och barn följde med, jag vikarierade som lärare för barnen i samarbete med skolan)
Vi bodde på camping vid byggena, men en gång tog vi semester. Checkade in på en bondgård i en by någonstans i Normandie. Gjorde dagstripper till Paris och London. (Säkerheten i byn var enorm. Vakthund vid varje gård.)

Är det någon som vet om denna form av camping vid bondgård finns kvar? Jag tänker nämligen ta husvagn och dra genom Europa ned till Portugal över vintern.

Finns denna form av camping kvar och hur kommer man i så fall i kontakt med bönderna?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Camping på bondgård.

Det enda jag känner till är FRANCE PASSION som handlar om "stopovers" på Franska vingårdar. Har inte hört något om bondgårdar med hundar, kossor och troligen en massa flugor. Finns att beställa på nätet.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.707
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Camping på bondgård.

Det finns även Britstop som lär vara väl utbyggt och i Sverige har Swestop börjat komma igång enligt vad jag vet finns det ännu så länge mest runt Mälardalen .
 
Toppen