G
GGGöran1
Guest
Hej på er alla vi planera att köra till Kroatien nu (snart) vad kostar det att ligga på en camping med ström och en riktig toalett med dusch
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Då ska ni skaffa Acsi-kort, då är det lågsäsong i Kroatien.Hej tack för svaret då vet vi, vi skall nog åka ner i mitten på maj
Snabbaste vägen är genom Österrike,visst kostar det i vägavgifter ,men om ni bara ser det som transportsträcka skulle inte jag ta någon omväg för att spara pengar.3-4 dagar att åka ner om man inte vill uppleva något på nervägen, tungt fordon över 3,5 ton vägen över Kiefersfelden/Lienz/Plöckenpass alternativt den bättre vägen Füssen/Reschenpass.
Det är ändå bra att ha transponder/bizz för Österrike Slovenien,skulle du hamna på betalväg av misstag blir det dyrt 200Euro minst.Kontakta Kroatiska Resebyrån i Stockholm. Be att få campingkartor och resebroschyrer, dom är mycket hjälpsamma och tillmötesgående. Bil över 3.5Ton kör icke betalvägar i Österike, mycket bra vägar. Vägen över Kiefersfelden/Lienz/Plöckenpass /Trieste. En bit före Trieste kör upp på Autostradan passera förbi Trieste den biten kostar inget. Samma före Rieka i Kroatien kostar inget på Autostradan förbi staden. Glöm inte att besöka Istrien halvön många fina platser, men kör motsols så ni har utsikt över havet.
Det var allt dyrt, vi har rest över München till pula i många år och använt tunnel och motorvägar men aldrig lyckats komma i närheten av era kostnader, tråkigt!åkte 2018 salzburg nord pula-salzburg nord 80 mil 240 euro inc karawanken tunneln kroatien blir inte något mer för oss sen dyra camping bodde i novigrad