• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Camping eller parkering

Sv: Camping eller parkering

Vad sägs om "reserverat" mitt i Geiranger fjordens natur där det finns flera campingar, ställplatser och parkeringar. Hur länge kan sådant här beteende pågå? Se och begrunda:Visa bilaga 128904Visa bilaga 128905

Trist med folk som glömmer grejer o skräpar ner. Jag ställer det i en hög, kommer dom så vill jag ha hittelön! Hälsar Björn

Husbilen kom senare och ställde sig på platsen. Stolarna sattes så ingen annan skulle ta "deras" plats medan dom var inne i Geiranger under tiden...

Detta med att få plats inom markeringarna gäller inte i Karlstad, där gäller en parkering oavsett om det går åt en och enhalv ruta = en avgift. Man säger att man inta kan se markeringarna på vintern så därför gäller detta.

Husbilen kom senare och ställde sig på platsen. Stolarna sattes så ingen annan skulle ta "deras" plats medan dom var inne i Geiranger under tiden...

Vete fasen om inte jag hade tagit platsen bara för att retas. Blir lite mycket när det börjar pinkas in egna platser ute i det fria.

Vi var parkerade på andra sidan fjorden (P-skyltat) med vår egen HB. Tog bara några km bensträckare inför nästa etapp och då såg vi den här förskräckelsen. Det intressanta var att det fanns en stor och fin camping i ena ändan av vägen, och en annan camping i andra. Förr eller senare dyker det väl upp förbuds-tavlor eller P-automater, osv... Man får faktiskt förstå lokalbefolkningens reaktioner när "bägaren börjar rinna över"...

Tillbaka
Toppen