• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Camper 760 och backkamera BC20

F

F.d. 59101

Guest
Kopplade in BC20 på min Camper 760 idag. Signal finns, men det blir bara en svart ruta i navigatorn istf kamerabild. Samma sak om man trycker in "Pair" knappen, det blir en svart bild utan texten "ready to pair" eller vad det skall stå.
Menylisten till vänster med pil bakåt osv finns där men resten är svart.
Samtidigt blir navigatorn EXTREMT seg, trycker man på t.ex "tillbaka" så registreras trycket, symbolen blir orange men det tar 3-5 sek innan det händer nåt...
Min version i navin är 5.00, är det nån som har BC20 tillsammans med Camper 760 och har upplevt samma problem?

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Camper 760 och backkamera BC20

Jag har samma grejer sedan 1år tillbaka, fungerar klockrent.
Jag minns inte något som helst problem vid installationen.

En dum fråga kanske, men har bytt ut navfästet till det som följde med kameran som innehåller sändare/mottagaren för blåtand?
Samt har du 12V spänning till kameran?

Kolla här ifall det kan vara till nån hjälp

https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?supportPage=BC%2020&caseId={c8388d00-0f4b-11e3-f27b-000000000000}&locale=en_GB

F

F.d. 59101

Guest
Sv: Camper 760 och backkamera BC20

Självklart bytt till rätt fäste, mottagardelen sitter där.
Grejen är att man redan med fästet enbart, utan att kameran och sändaren ens är igång (med drivspänning osv) får problem. Tyckern man på "Pairingknappen" på fästet så kommer aldrig texten "start pairing" fram, enbart den svarta skärmen med vänstermenyn, och avigatorn blir seg som sirap samtidigt.
Bra att du har fungerande 760 och BC 20, kan du säga vilken version du har på navigatorns mjukvara, 4.80 eller 5.00 osv?

Toppen