• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Camos parabol får inte in Sirius

matsw

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
3566
Medlemskap
2026
Camos CSA 1300 P (kupol) får inte in Sirius. Gick bra förra året, men nu låser den inte. Får dock in Astra och alla andra förinstallerade satelliter. Hände för några år sedan också när Sirius ändrat läge. Då fick vi åka till Hamburg för omprogrammering. Gissar att Sirius ändrat läge igen.
Fråga: kan man programmera om parabolen i Sverige? Eller kan man gör det själv?

Sv: Camos parabol får inte in Sirius

Det kan du gör själv om du ha en dator med serieutgång, dvs COM-port.
Du har en 9-polig ingång bakpå kontrollenheten.
Du behöver en rak 9-polig kabel och som sagt en dator med COM-port.
Jag kan instruera dig när du har grejorna. Det är skitenkelt............:)

Tack. Skall kolla om jag har com-port på datorn. Måste väl köpa sladd också. Återkommer.

Sirius heter numera Astra 4a. 4,8E. Gör en ny canalsökning på Astra i boxen så om du har tur kommer dom Svenska kanalerna. Så gjorde jag Har samma Camos som du
Mvh. Leffe

Det er fullt mulig å benytte en usb - serie konverter, eneste "problem" er at disse ofte kommer opp med et høyt COM-nummer og programmeringsrutinen klare 0 til 3. En kan gå inn fra kontrollpanel i windows og låse usb-serie kabelen til en av disse portene.

Tillbaka
Toppen