Hej alla husbilsvänner.
På vår semester i år så åkte vi ner till Normandie.
I Belgien så tog vi in på en camping för att ladda batterierna.när jag anslöt 230volts-kabeln så small det till inne i husbilen, Vi har en Knaus med en Calira EVS 30/18 DS .och när jag kollade så hade säkringen för 230volten formligen exploderat inne i denna (hittade endast kapslingen för säkringen)resten där säkringen hade suttit var borta,hemma har laddningen fungerat klanderfritt när jag anslutit 230 volt. Frågan är varför detta hände? Som tur var så fungerar laddningen när vi kör, och allt annat verkar fungera som det skall.
Nu skall jag installera en separat laddare till bodelsbatteriet som laddar när vi står på el. har någon varit med om att man har kopplat fel i uttaget på campingen så man har 400 volt i uttagen? tyvärr så hade säkringen på campingen gått,så jag kunde inte mäta spänningen, och vi hade inte tid att stanna tills dom öppnade innan vi skulle iväg nästa dag.
På vår semester i år så åkte vi ner till Normandie.
I Belgien så tog vi in på en camping för att ladda batterierna.när jag anslöt 230volts-kabeln så small det till inne i husbilen, Vi har en Knaus med en Calira EVS 30/18 DS .och när jag kollade så hade säkringen för 230volten formligen exploderat inne i denna (hittade endast kapslingen för säkringen)resten där säkringen hade suttit var borta,hemma har laddningen fungerat klanderfritt när jag anslutit 230 volt. Frågan är varför detta hände? Som tur var så fungerar laddningen när vi kör, och allt annat verkar fungera som det skall.
Nu skall jag installera en separat laddare till bodelsbatteriet som laddar när vi står på el. har någon varit med om att man har kopplat fel i uttaget på campingen så man har 400 volt i uttagen? tyvärr så hade säkringen på campingen gått,så jag kunde inte mäta spänningen, och vi hade inte tid att stanna tills dom öppnade innan vi skulle iväg nästa dag.